سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از تردد هزار مینی بوس فرسوده و حدود سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در پایتخت انتقاد کرد

تردد هزار مینی‌بوس فرسوده و سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در پایتخت

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از تردد هزار مینی بوس فرسوده و حدود سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی محمد شاعری ، از تردد هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در پایتخت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی روند خروج خودروهای فرسوده به کندی پیش می رود و شاهد تردد خودروهایی با عمر بالا در پایتخت هستیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان وجود 5 میلیون خودرو در تهران، گفت: حدود 10 درصد از خودروهای تهران فرسوده بوده و بسیاری از آنها نیز غیراستاندارد هستند این در حالی است که خودروهای فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوای پایتخت دارند.

تردد حدود سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران

وی از تردد حدود سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران انتقاد کرد و ادامه داد: از 5 میلیون خودروی موجود در پایتخت سه میلیون فاقد کاتالیست هستند و چنانچه کاتالیست این خودروها تامین شود استاندارد آلایندگی و کیفیت آنها به میزان قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

تردد خودروهای فرسوده  بهداشت و سلامت شهروندان تهرانی را با خطر جدی مواجه می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تردد خودروهای فرسوده  بهداشت و سلامت شهروندان تهرانی را با خطر جدی مواجه می کند و باید از تردد آنها جلوگیری کرد، گفت: ناوگان حمل ونقل عمومی باید هر چه سریع تر نوسازی شود زیرا بهبود وضعیت هوای پایتخت نیازمند خروج و از رده خارج کردن این خودروها است.

متولی ناوگان حمل ونقل عمومی وزارت کشور است

شاعری با بیان اینکه متولی ناوگان حمل ونقل عمومی وزارت کشور است، افزود: بانک های عامل باید در جهت تامین تسهیلات همکاری مناسبی را با وزارت کشور و شهرداری ها داشته و از طریق اتحادیه ها هر چه سریع تر نسبت به نوسازی ناوگان فرسوده اقدام کند.

دولت باید مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی حمل ونقل عمومی را بپردازد

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی حمل ونقل عمومی را بپردازد، تصریح کرد: به طور قطع با سود متعارف فعلی امکان نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی امکان پذیر نبوده و تسهیلات باید با نرخ و بهره کم به متقاضیان ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خودروسازان آمادگی لازم برای جایگزینی ناوگان حمل ونقل عمومی فرسوده در صورتی که اعتبار و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار بگیرد را دارند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه هوای پاک تسهیلات مناسب با نرخ و بهره پایین برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی پیش بینی شده است، گفت: با اجرای این قانون می توان گامی جدی در جهت نوسازی حمل ونقل عمومی برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha