معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: ۲۳ درصد از جمعیت کشور درگیر بیماری‌های مزمن روانی افسردگی و اختلال روانی هستند.

۲۳ درصد جمعیت کشور از افسردگی و اختلال روانی رنج می‌برند

سلامت نیوز:معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: ۲۳ درصد از جمعیت کشور درگیر بیماری‌های مزمن روانی افسردگی و اختلال روانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،علی اسدی افزود: در طرح پایش ملی کشوری و بررسی جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال مشخص شد ۶.۲۳ درصد این رده سنی حداقل از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور از پرونده الکترونیک سلامت برخوردار شدند،تاکید کرد: این طرح، انقلابی بزرگ و سند افتخار جمهوری اسلامی است و با اجرای آن خدمات درمانی بصورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود.

اسدی در ادامه گفت: در این راستا افراد غربالگری می‌شوند و بیماران دارای مشکلات روانی، شناسایی و برای بهبود آن‌ها مداخلات دارویی و غیردارویی انجام می‌شود.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت افزود: تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌ها از مباحث مهم مورد توجه در بحث سلامت روان است. سلامت روان از بدو تولد نوزاد شکل می‌گیرد و لازمه تولید فرزندی سالم بهره‌مندی والدین از سلامت روان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha