شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 217486

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا برای اولین بار در 20 سال گذشته، داروی جدیدی را برای کم خونی داسی شکل تایید کرد.

دارویی جدید برای کم خونی داسی شکل

سلامت نیوز:  اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا برای اولین بار در 20 سال گذشته، داروی جدیدی را برای کم خونی داسی شکل تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا اعلام کرد Endari یا پودر ال گلوتامین که به صورت خوراکی مصرف می شود، می تواند عوارض شدید مرتبط با این اختلال خونی را کاهش دهد.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،بیماری کم خونی داسی شکل یک اختلال ارثی است که در آن گلبول های قرمز به شکل داس می شوند و در نتیجه، جریان اکسیژن به اندام ها و بافت ها، محدود می شود.


کم خونی داسی شکل موجب بروز درد شدید و آسیب به اتدام ها می شود و افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.
ریچارد پازدور مدیر دفتر هماتولوژی و محصولات آنکولوژی در مرکز تحقیق و ارزیابی دارویی اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا گفت: Endari اولین درمانی است که برای بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل در تقریبا 20 سال تایید شده است.


تصویب Endari بر اساس یک آزمایش بالینی روی بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل صورت گرفت؛ این بیماران 5 تا 58 سال سن داشتند و همگی آنها در عرض 12 ماه قبل از شرکت در این آزمایش ، دو یا تعداد بیشتری بحران های دردناک را پشت سر گذاشته بودند.


اما در طول این مطالعه 48 هفته ای، بیمارانی که داروی جدید را دریافت کرده بودند در قیاس با بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند، کمتر برای مقابله با درد با داروی narcotic یا کتورولاک- یک داروی ضد التهاب- به بیمارستان مراجعه کردند.


در این افراد، همچنین خطر ابتلا به یک عارضه کشنده کم خونی داسی شکل به نام سندرم حاد قفسه سینه  در قیاس با افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، کمتر بود.
یبوست، تهوع، سردرد، درد شکم، سرفه، کمر درد و درد قفسه سینه از عوارض جانبی شایع Endari اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    0 0
    برای تسکین درهای ناشی از بیماری کم خونی داسی شکل از چه آمپولی استفاده میشه ؟؟