معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از کاهش میزان درصد چاقی دانش آموزان با اجرای طرح‌های تربیت بدنی خبر داد.

کاهش میزان درصد چاقی دانش آموزان با اجرای طرح‌های تربیت بدنی

سلامت نیوز:معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از کاهش میزان درصد چاقی دانش آموزان با اجرای طرح‌های تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از ظهر امروز، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استانهای سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنرتهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند اجرایی سند تحول در بخش تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: پروژه های مأخوذ از سند تحول بنیادین مشخص  و اعتبارات لازم برای اجرایی کردن آن، اختصاص داده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش، برنامه محوری، مدرسه محوری، عدالت آموزشی، مشارکت محوری، کیفیت محوری، اخلاق محوری و... را از جمله سیاست های حوزه تربیت بدنی و سلامت بر شمرد و تصریح کرد: در این حوزه ، 10 برنامه پیش بینی شده است و موضوعاتی مانند، ‌اثربخشی فعالیتها و ترکیب بدنی دانش آموزان ملاک عمل قرار گرفته است.

وی، ‌خاطرنشان کرد: در چهارسال اخیر، با اجرای برنامه‌های متنوع در این حوزه موفق شدیم آمار چاقی دانش آموزان را کاهش دهیم. براساس پیمایش ملی که در 45 دانشگاه انجام شد ، درصد میزان  چاقی دانش آموزان از 21/1 به 20/8کاهش یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی، با بیان اینکه پروژه های صورت گرفته اثر مستقیم بر کاهش میزان  چاقی در دانش آموزان داشته است، گفت: پیش بینی  مدارس شاد در مقطع ابتدایی از مهرماه سال 95 با آموزش معلمان و مراقبان سلامت آغاز شده است.

وی افزود: تمام اعتبارات معاونت تربیت بدنی و سلامت در استان ها، توزیع می شود، زیرا همه فعالیت های این معاونت با رویکرد مدرسه محوری و مشارکت محوری ماخوذ از سند تحول بنیادین ، صورت می گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha