یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 217577

چربی زیاد پوست مشکلی جدی است که اغلب با عوارض پوستی مانند آکنه، جوش و لکه‌های پوستی همراه است. پوست چرب به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. وراثت، سن، استفاده از مواد آرایشی و مواردی از این نوع در ایجاد چربی شدید پوست مؤثر هستند و اگراین مشکل به طور صحیح درمان نشود آسیب‌های دائمی به پوست وارد می‌شود.

پوست چرب را به پوستی درخشان و صاف تبدیل کنید

سلامت نیوز: چربی زیاد پوست مشکلی جدی است که اغلب با عوارض پوستی مانند آکنه، جوش و لکه‌های پوستی همراه است. پوست چرب به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. وراثت، سن، استفاده از مواد آرایشی و مواردی از این نوع در ایجاد چربی شدید پوست مؤثر هستند و اگراین مشکل به طور صحیح درمان نشود آسیب‌های دائمی به پوست وارد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، برای اینکه بتوانید با چربی زیاد پوست مقابله کنید و عوارض آن را کم کنید  این راهکارها را امتحان کنید:

راهکارهای خانگی برای از بین بردن چربی پوست

برای از بین بردن چربی بیش از اندازه صورت را نشویید
خیلی‌ها گمان می‌کنند اگر روزانه و به دفعات زیاد پوست را بشویند از چربی طبیعی پوست خبری نخواهد بود. واقعیت این است که وقتی شما صورت را زیاد می‌شویید، پوست چربی بیشتری تولید می‌کند. برای اینکه فکر می‌کند تولید چربی آن کافی نیست. شست‌وشوی روزانه فقط دو بار برای تمیزی پوست کافی است. می‌توانید به جای شست‌وشو با آب از پاک کننده‌های صورت استفاده کنید.
 
با آب و صابون بشویید
آب ولرم چربی را از بین می‌برد و صابون هم برای خشک کردن پوست خوب است. استفاده همزمان آب با صابون چربی را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهد و صورت را پاک‌سازی می‌کند.
 
غذای خوب بخورید
تغدیه سالم از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند. شما نباید چربی و روغن زیادی مصرف کنید. بهتر است از چربی‌های غیر اشباع مانند ویتامین‌هایی که در سبزیجات تازه و میوه‌ها وجود دارد استفاده کنید. هرچه چربی غذا بیشتر باشد پوست چربی بیشتری تولید می‌کند.
 
رژیم غذایی را تغییر بدهید
رژیم غذایی مهم‌ترین تلاش برای پاکسازی پوست چرب است. فرهنگ غذایی ایرانی پر از غذاهای چرب و شیرین است. این نوع از تغذیه باعث چرب شدن بیشتر پوست می‌شود. بهتر است که تغذیه خود را بیشتر به گروه‌های اصلی غذایی مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های سالم و چربی‌های مفید مانند آواکادو محدود کنید.
 
از استرس دور بمانید
هر چقدر بیشتر استرس داشته باشید احتمال اینکه پوست‌تان چرب شود بیشتر است. این مسأله را می‌توانید امتحان کنید. اگر اینچنین است در مواقعی که استرس دارید باید بیشتر به پوست خود توجه کنید. این کار حتی به کاهش استرس نیز کمک می‌کند.


لوازم آرایشی بدون چربی استفاده کنید
بهتر است برای آرایش چشم به جای استفاده از مواد مایع از پودرهایی استفاده کنید که شامل مواد ضد آکنه هستند.
 
اشتباه آرایش نکنید
برای بسیاری از مردم بویژه زن‌ها آرایش کاری روزانه است. سعی کنید اگر هر روز آرایش می‌کنید این کار را به درستی انجام دهید. همواره برچسب روی محصولات را بخوانید و سعی کنید محصولی انتخاب کنید که عاری از روغن باشد.
 
مواد بهداشتی بدون روغن تهیه کنید
پس از شست‌وشوی صورت از لوسیون‌های بدون روغن استفاده کنید. از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی استون هستند نیز می‌توانید استفاده کنید.

سطح هورمون‌ها را متعادل نگه دارید
قرص‌های ضد بارداری و دیگر کنترل کننده‌های هورمونی می‌توانند باعث عدم تعادل در غده‌های چربی شوند.
 
ضدچربی‌های نامناسب استفاده نکنید
بعضی از مواد ضد چربی پوست باعث بسته شدن روزنه‌های پوست می‌شود و صورت را غیرطبیعی جلوه می‌دهند. بهتر  است از این مواد استفاده نکنید.

خداحافظی با چربی پوست
این راهکارها برای کنار آمدن با پوست چرب هستند. اما راهکارهایی نیز برای درمان کامل آن وجود دارد.
استفاده از پاک کننده‌های طبیعی مانند تونر درخت چای، سرکه سیب، تونر چای سبز و تونرهای اسیدی مفید هستند. برای این کار می‌توانید به طور مستمر هر یک از اینها را استفاده کنید. صورت را با تونرها پاک کنید و سپس پوست را کاملاً با آب ولرم بشویید.
استفاده از اسکراب‌ها مانند اسکراب بادام نیز مفید است. این اسکراب را می‌توانید با مخلوط پودر بادام و عسل تهیه کنید. همچنین اسکراب نمک دریایی در بسیاری از مواد بهداشتی وجود دارد. خودتان می‌توانید خمیری از نمک دریایی و آب تهیه کنید و روی پوست چرب بمالید.  جوش شیرین نیز بهترین  ضد التهاب طبیعی است. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و روی پوست بمالید. این اسکراب التهاب و قرمزی و چربی پوست را براحتی از بین می‌برد.
چند راهکار به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند نتیجه فوق‌العاده‌ای داشته باشد. مثلاً سعی کنید موها را از روی صورت کنار بزنید چون چربی موها در پوست جذب می‌‌شود.
همچنین موقع سرماخوردگی از دستمال کاغذی مناسب استفاده کنید و هیچگاه برای پاک کردن بینی خود به پوست فشار نیاورید.
شاید این باعث تعجب باشد اما  تعویض رویه‌ بالش هر یک یا دو هفته برای پوست‌تان بسیار حیاتی است. همچنین تا جایی که می‌توانید کمتر آرایش کنید. حتی بهترین مواد آرایشی نیز برای پوست مضر هستند.
 
توصیه‌های عمومی برای از بین بردن چربی پوست

توصیه‌های عمومی برای داشتن پوستی سالم وجود دارند.
 سیگار نکشید؛ چون سیگار باعث گشاد شدن روزنه‌های پوست می‌شود.
 شست‌وشو و ماساژ پوست به طور روزانه جریان خون را بهبود می‌بخشد. پس هر روز به این مسأله اهمیت بدهید.
 تمرین‌های بدنی مداوم نیز در گردش خون مؤثر هستند.
 به اندازه بخوابید؛ این کار می‌تواند در ترمیم سلول‌های پوستی مؤثر باشد.
 ‌روغن‌های ماساژ برای پوست مفید هستند از آنها در مراقبت‌های پوستی استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha