رئیس شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری خرم آباد گفت: وزارت بهداشت با اجرا نمودن طرح تربیت پرستار بیمارستانی قصد دارد که پرستاری را تخریب نماید.

تخریب پرستاری با اجرای تربیت پرستار بیمارستانی

سلامت نیوز: رئیس شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری خرم آباد گفت: وزارت بهداشت با اجرا نمودن طرح تربیت پرستار بیمارستانی قصد دارد که پرستاری را تخریب نماید.

به گزارش سلامت نیوز، محمد امرایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: در خصوص تربیت پرستار بیمارستانی مباحث مختلفی مطرح است برای مثال طرحی که می خواهد اجرایی شود باید از مواضع مختلف توسط صاحب نظران آن رشته مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: طرح تربیت پرستار بیمارستانی از طرف وزارت بهداشت مطرح شده است اما جامعه پرستاری به خصوص دانشجویان پرستاری با آن مخالف هستند و تربیت پرستار بیمارستانی وجهه علمی پرستاری که پرستاری را از دانشکده ها که محیط های علمی هستند خارج می نمایدو به محیط بالین که یک محیط حرفه ای و فنی است وارد می نماید و همچنین در جایگاه اجتماعی پرستاران تغییراتی ایجاد می کند و به نوعی  جامعه پرستاری را مورد تخریب  قرار می دهد .

رئیس شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری خرم آباد افزود: پرستاری قشری است که باید علم را درکنار حرفه خود داشته باشد اما زمانی که پرستار در محیط بیمارستان تربیت شود در آینده نسبت به پرستارانی که از دانشکده ها فارغ التحصیل می شوند از لحاظ علمی سطح پایین تری خواهند داشت که در نهایت به سلامت مردم آسیب می رساند.

وی تصریح کرد: دانشجویان پرستاری باید نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند و با مستندات و دلایل منطقی بیانیه هایی ارائه دهند و موضع خود را اعلام نمایند و با مسئولین وزارت بهداشت صحبت هایی انجام شود که بتوانند در روند اجرای این طرح تغییراتی ایجاد نمایند.
تصاوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha