رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مراجعه 140 بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان از 5 تیرماه تا روز گذشته خبر داد.

مراجعه 140 بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان تا دیروز

سلامت نیوز:رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مراجعه 140 بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان از 5 تیرماه تا روز گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر شهیار میرخشتی ، با اشاره به تعداد بیمارانی که در اثر گرمای شدید هوا و در اثر گرمازدگی از سوی اورژانس در سطح استان خوزستان مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: اورژانس خوزستان از 5 تا 9 تیر ماه به 111 بیمار گرمازده در سطح استان رسیدگی کرده که این آمار با 29 نفر افزایش، در هفته بعد این آمار به 140 نفر رسید.

وی با اشاره به افرادی که به دلیل گرمازدگی با اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 تماس گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند، افزود: در این مدت اورژانس‌های 115 تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به 30 بیمار گرمازده، اورژانس تابعه دانشگاه دزفول به 3 بیمار، اورژانس تابعه دانشکده بهبهان به 12 بیمار و اورژانس تابعه دانشکده آبادان به 8 بیمار رسیدگی کرده‌اند که بدین ترتیب در مجموع 53 بیمار بر اثر گرمازدگی با اورژانس 115 در سطح استان تماس گرفته‌اند و توسط تنکنسین‌های اورژانس 115 به بیمارستان انتقال یافتند و یک تا دو ساعت بستری شدند.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان ادامه داد:‌ همچنین در این مدت به طور مستقیم 45 بیمار گرمازده به اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، 15 بیمار به اورژانس بیمارستانی دزفول، 5 بیمار به اورژانس بیمارستانی بهبهان و 22 بیمار به اورژانس بیمارستانی آبادان بر اثر گرمازدگی مراجعه کرده‌اند که در مجموع 87 بیمار بوده‌اند.

وی بیان کرد: بدین ترتیب با توجه به شدت گرمای خوزستان، از 5 تیرماه تا روز گذشته(17 تیرماه) در مجموع 140 بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

میرخشتی با اشاره به آموزش‌های ارایه شده از سوی دستگاه‌های ذیربط در زمینه جلوگیری از گرمازدگی اظهار کرد: با توجه به گرمای خوزستان انتظار داشتیم که آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌ها در اثر گرمازدگی بیشتر از این تعداد باشد ولی با رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، میزان گرمازدگی کمتر از حد انتظار بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha