معاون بهداشت وزیر بهداشت بر ضرورت راه‌اندازی مراکز آموزش ختنه نوزادی در استان‌ها و شهرستان‌های دارای زایمان زیاد تاکید کرد.

کاهش چشمگیر عفونت ادراری با ختنه

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت بر ضرورت راه‌اندازی مراکز آموزش ختنه نوزادی در استان‌ها و شهرستان‌های دارای زایمان زیاد تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری با بیان این مطلب در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زنجان، گفت: مشکل امروز ما این است که در زمینه ختنه نوزادی که بسیار مهم است و بسیار بهتر است که در نوزادی  و بارینگ انجام شود، آموزش‌ها بسیار کم است و تعداد پزشکانی که مبادرت به ختنه می‌کنند، کم هستند.


وی افزود: اقدام اول در فاز نخست این است که هر معاونت بهداشت ۲ تا ۳ پزشک عمومی و متخصص اطفال به مرکز مدیریت شبکه معرفی کنند تا این تعداد زیر نظر دکتر سیم فروش آموزش لازم را کسب کنند.


وی بیان کرد: در فازهای بعدی باید به فکر راه‌اندازی مراکز آموزشی در استان‌ها و شهرستان‌ها باشیم.
در ادامه دکتر ناصر سیم فروش - استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت: اولین مطالعه علمی متقن در خصوص پروسپکتیو (Prospective)ختنه نوزادی در دنیا در ایران انجام شد که مورد مراجعه مراکز معتبر علمی در دنیاست و نشان دادیم عفونت‌های ادراری در نوازادان ختنه نشده بیشتر از ختنه شدگان است.
وی افزود: بچه‌ای که با این عفونت به ما مراجعه می‌کند پیش از هر اقدامی باید ختنه شود.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی بیان کرد: دوران نوزادی بهترین سن و استفاده از رینگ بهترین و کم عارضه‌ترین روش برای ختنه است.
سیم فروش گفت: تنها سرطان قابل صد در صد پیشگیری در دنیا سرطان پنیس توسط ختنه است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha