عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از سیاست وزارت رفاه در افزایش بیمه شدگان بدون درنظرگرفتن منابع مورد نیاز، گفت: بیمه سلامت با افزایش بیمه شدگان مبالغ بسیاری را به مراکزدرمانی بدهکار است.

ناتوانی مالی بیمه سلامت برای پرداخت بدهی بیمارستان‌ها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از سیاست وزارت رفاه در افزایش بیمه شدگان بدون درنظرگرفتن منابع مورد نیاز، گفت: بیمه سلامت با افزایش بیمه شدگان مبالغ بسیاری را به مراکزدرمانی بدهکار است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدرعلی عابدی درخصوص اظهارات وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی براینکه بدون اختصاص منابع پایدار و تجمیع صندوق های بیمه ای امکان ادامه اجرای طرح تحول سلامت وجود ندارد،گفت: منابع پایدار را مجلس برای حوزه سلامت به طورکلی تعیین کرده و این اعتبارات برقرار و پابرجا است، اما درخصوص بیمه ها باید تاکید کرد که وزارت رفاه به تعداد افراد بسیاری را بدون در نظر گرفتن منابع مناسب بیمه اختصاص داده است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اختصاص دفترچه بیمه به تنهایی به معنای استفاده بهینه از بیمه درمانی نیست، افزود: زمانی می توان عنوان کرد که تعداد بیمه شدگان درکشور افزایش پیدا کرده که برای هردفترچه بیمه چه میزانی درصندوق بیمه سلامت واریز می شود، اما متاسفانه این منابع درحال حاضر وجود نداشته و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام نشده است؛ بنابراین وزارت رفاه باید برای صدور دفترچه بیمه سلامت و افزایش بیمه شدگان مبلغ مشخص و معینی را ازیک منابع درآمدی برای واریز به صندوق مشخص کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مهم ترین مشکل نبود منابع لازم با وجود افزایش تعداد بیمه شدگان است، تصریح کرد: اظهارات وزیربهداشت به این معنا است که حق بیمه افراد درشرایطی که تعداد بیمه شدگان افزایش پیدا کرده است چگونه تامین می شود، زیرا بدون تامین منابع درحال حاضر سازمان بیمه سلامت ایرانیان به بیمارستان ها و مراکز درمانی و داروخانه ها مبالغ بسیاری را بدهکار است؛ اما  از اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی ها برخوردار نیست.

عابدی با انتقاد از افزایش بیمه شدگان بدون درنظرگرفتن منابع و اعتبارات لازم،گفت: وزارت رفاه باید منابع بیمه شدگان سلامت را به طورکامل مشخص کند، البته اختصاص منابع پایدار ازسوی دولت درحوزه یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها به طور کامل پرداخت نشده است؛ اما درحال حاضر مهم ترین موضوع حق بیمه پرداختی افراد دارای دفترچه بیمه سلامت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه منابع پایدار اختصاص پیدا کرده از سوی مجلس برای تجهیز و توسعه بیمارستان ها است، افزود: مهم ترین مشکل نبود منابع برای پرداخت بدهی بیمه سلامت است.

وزیر بهداشت ودرمان از رییس‌جمهور دو مطالبه حوزه سلامت را خواستار شد و گفت: برای ادامه طرح تحول سلامت در مرحله اول باید مدیریت این بخش یکپارچه باشد و در صورتیکه نتوانیم صندوق‌های بیمه را تجمیع کنیم، ادامه طرح شدنی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha