به جای این كه رفتار كودكان را به دلیل به ارث بردن ژن‌های عامل اختلالات روانی سرزنش كنید، بهتر است دقت كنید كه این كودكان در چه محیطی زندگی می‌كنند. با این نگرش، بهتر می‌توانید به كودكان در درمان مشكلات رفتاری آن‌ها كمك كنید.

 سلامت نیوز: برخلاف تصور عمومی كه گمان می‌رود، پرخاشگری و افسردگی عامل ژنتیكی دارند،‌ این باور روانپزشكان تاكید كردند كه این اختلال رفتاری اكتسابی بوده و به رفتار والدین در خانواده‌ بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، یك گروه از روانپزشكان بین‌المللی به سرپرستی متخصصان دانشگاه اوتاگو ادعا می‌كنند كه نقش مثبت و منفی عملكردها و رفتارهای والدین روی بروز مشكلات بهداشت روانی در كودكان مثل افسردگی و پرخاشگری تاثیرگذار است.

این یافته در مجله «طب روانشناسی» منتشر شده است و نشان می‌دهد كه محیط زندگی ایجاد شده توسط والدین نقش منحصر به فردی بر روی رشد كودكان ایفا می‌كند.

به گزارش مجله آنلاین سایكولوژی تودی، این یافته كاربردهای بسیار مهمی برای تمامی والدین به ویژه‌ در تربیت و پرورش كودكان خواهد داشت.

پروفسور گوردون هارولد در این باره تاكید كرد: به جای این كه رفتار كودكان را به دلیل به ارث بردن ژن‌های عامل اختلالات روانی سرزنش كنید، بهتر است دقت كنید كه این كودكان در چه محیطی زندگی می‌كنند. با این نگرش، بهتر می‌توانید به كودكان در درمان مشكلات رفتاری آن‌ها كمك كنید.

در این بررسی‌ها یك‌هزار خانواده‌ تحت مطالعه قرار داشتند كه كودكان بین چهار تا شش ساله داشتند. شركت كنندگان از خانواده‌های انگلیسی و آمریكایی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha