سرطان سینه به دلایل مختلف بروز پیدا می‌كند كه می‌توان به جنسیت و زمینه‌های ژنتیكی اشاره كرد. در خانواده‌هایی كه سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان كولون و سرطان پروستات در مردان آنها بیشتر دیده می‌شود، سرطان رحم و تخمدان نیز در زنان آنها بیشتر دیده می‌شود و احتمال بروز سرطان سینه در این افراد افزایش پیدا می‌كند.

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: استفاده از هورمون‌های جنسی بیش از 5 سال در بین زنان یائسه احتمال بروز سرطان را افزایش می‌دهد، ضمن اینكه وجود سرطان در بین مردان یك خانواده احتمال بروز سرطان در زنان را افزایش می‌دهد.

اعظم السادات موسوی در گفت‌وگو با  فارس افزود: در دنیا از هر صد هزار نفر 200 نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند یعنی از هر 10 نفر یك نفر سرطان سینه را در طول عمر خود تجربه می‌كند.

وی گفت: آمارهایی كه در ایران داده می‌شود نیز در مورد سرطان سینه مشابه آمار جهانی است. تفاوتی كه بروز سرطان سینه در ایران نسبت به كشورهای دیگر وجود دارد این است كه سن بروز این بیماری در ایران كمتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: سرطان سینه در دنیا از دهه پنجم و ششم زندگی افراد ایجاد می‌شود ولی در ایران از دهه سوم زندگی نیز سرطان سینه ممكن است بروز پیدا كند.

موسوی گفت: سرطان سینه به دلایل مختلف بروز پیدا می‌كند كه می‌توان به جنسیت و زمینه‌های ژنتیكی اشاره كرد. در خانواده‌هایی كه سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان كولون و سرطان پروستات در مردان آنها بیشتر دیده می‌شود، سرطان رحم و تخمدان نیز در زنان آنها بیشتر دیده می‌شود و احتمال بروز سرطان سینه در این افراد افزایش پیدا می‌كند.

وی اضافه كرد: بارداری‌ قبل از سن 30 سالگی بروز سرطان سینه را كاهش می‌دهد و استفاده بیش از 5 سال هورمون‌های جنسی توسط زنان بعد از سن یائسگی خطر سرطان را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: استرس، عدم تحرك و چربی بالا از جمله مواردی است كه بروز سرطان سینه در زنان را افزایش می‌‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha