یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: در این لایحه هر فردی اعم از والدین یا افراد دیگر موجب وارد شدن صدمات جانی تا فوت کودک شود مجرم شناخته شده و مشمول مجازات قرار می‌ گیرد.

چالش لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان /اختلاف در مجازات ها

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: در این لایحه هر فردی اعم از والدین یا افراد دیگر موجب وارد شدن صدمات جانی تا فوت کودک شود مجرم شناخته شده و مشمول مجازات قرار می‌ گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،مختار ، درخصوص بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارداشت: هنوز موادی از این لایحه که مربوط به مجازات والدین کودک آزار است مورد اختلاف است و بررسی آن به کمیته های تخصصی مربوطه ارجاع شده است.


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حوادث تلخ کودک آزاری و قتل اخیر در پارس آباد گفت: یکی از موادی که در لایحه حمایت از کودکان مورد اختلاف است مربوط به کودک آزاری جنسی است. در این ماده با توجه به اختلاف نظرات متعدد به کمیته تخصصی جهت رفع ابهامات و انسجام بیشتر ارجاع شده است.


وی افزود: مورد اختلافی مرتبط با مجازات ‌هاست. در قانون فعلی والدین و سرپرستان مجرم شناخته نمی‌ شوند و فقط در مورد والدینی که معتاد هستند شرایط فرق می کند اما در لایحه جدید شرایط به گونه ای است که افراد کودک آزار مجرم هستند منتهی شرایط آن ها با سایر مجرمان متفاوت است‌.


مختار ادامه داد: همچنین یکی از مواد لایحه حمایت از کودکان در مورد دریافت دیه است که در صورت بی توجهی والدین و سرپرست کودکان و نوجوانان باید از آن ها دیه دریافت شود ضمن اینکه مجازات شلاق و حبس نیز برای آن ها نیز در نظر گرفته می شود.


وی افزود: طبق قانون افراد زیر 18 سال طفل محسوب می ‌شوند و والدین و سرپرستان موظف به حمایت و نگهداری از آنها هستند. البته قرار شد در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بین مجرمان و کسانی که اقدام به کودک آزاری می کنند، تفکیک ایجاد شود.


این نماینده مجلس یادآورشد: معتقدیم که برای بیماران جنسی باید مجازات های شدیدی تعیین شود اما قوانین موجود با خلأهایی در این رابطه مواجه است و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در صورت تصویب می تواند بسیاری از این خلأها را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha