وزیر بهداشت، جامعه پزشکی را به مشارکت گسترده در هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی دعوت کرد.

وزیر بهداشت:انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، جامعه پزشکی را به مشارکت گسترده در هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی دعوت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش کشوری انتخابات نظام پزشکی که صبح امروز در دادسرای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این انتخابات 30 تیرماه در 199 محل رای‌گیری برگزار و نتایج آن فردای همان روز اعلام می‌شود. انتخابات نظام پزشکی بسیار مهم است و امیدواریم همانطور که برای ثبت‌نام و کاندید شدن مورد استقبال قرار گرفت، در روز رای‌گیری نیز شاهد حضور گسترده جامعه پزشکی باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار فرهیخته یادگاری قابل استنادی برای سایر انتخابات صنفی و ملی بر جا بگذارند. جامعه پزشکی نشان داده است که می‌تواند از توانمندی‌های خود حداکثر بهره را برد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی باید بتواند به وظایف خود آنطور که شایسته است عمل کند، ادامه داد: با توجه به اینکه در این دوره افراد قابل اعتماد و با تجربه‌ای کاندیدا شدند، انتخاب شخصیت‌های وزین، وزن لازم را به این سازمان می‌بخشد تا بتواند نقش خود را در سیاست‌گذاری حوزه سلامت ایفا و از حقوق مردم ایران و جامعه پزشکی دفاع کند.

هاشمی با اشاره به امکان حضور در این دوره از انتخابات به دو روش حضوری و الکترونیکی بیان کرد: این تصمیم ستاد اجرایی انتخابات و هیات نظارت شجاعانه و عادلانه بود و میزان مشارکت جامعه پزشکی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای اطمینان بخشی از صیانت آرای انتخابات نظام پزشکی انجام شده، گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات نظام پزشکی استقلال همه گروه‌ها، جریانات و اقشاری است که در قالب این انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌اند. تا این لحظه گزارشی از شکایت نداشته‌ایم، اگرچه در دوره‌های قبل شاهد کم لطفی، بی‌انصافی و کج رفتاری‌هایی در این انتخابات بوده‌ایم.

انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست، اظهار کرد: این انتخابات صنفی است و خوشبختانه تا امروز که نیمی از زمان تبلیغات گذشته است، همه گروه‌ها و افرادی که برای کاندیدا شدن مشارکت کرده‌اند نیز به این موضوع باور دارند. من ندیده‌ام که آنها از روش‌های ناپسندی استفاده کنند و دو قطبی‌هایی که معمولا ایجاد می‌شود را مطرح کنند. گاهی شاهد بودیم که دو قطبی دولت یا نظام پزشکی و وزارت بهداشت مطرح می‌شد که شایسته نبود و زبان مشترکی به نمایندگی از صنف در ارتباط با مسوولان اجرایی وجود نداشت.

هاشمی ادامه داد: در دولت یازدهم بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی رویه‌ای کاری وجود داشت. ظرفیت‌های زیادی در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وجود دارد که هر دو را به هم نیازمند می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: ما در این دوره 5 رییس دانشگاه علوم پزشکی را از روسای سازمان نظام پزشکی انتخاب کردیم که این همکاری‌ها شکل گیرد، اما در دولت دوازدهم اصلا نیازی نیست و اگر کسی رییس نظام پزشکی استانی شده است، وظایف معول خود را انجام دهد که ضروریت دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی در دولت یازدهم صرفا همکاری بود، افزود: یکی از دلایل این ارتباط همراهی دکتر زالی بود که کارنامه خوبی نسبت به گذشته داشته‌اند، اما این سازمان می‌تواند در آینده بهتر از گذشته عمل کند. نظام پزشکی با حفظ استقلال خود می‌تواند مرجعی به افراد صنف باشد. فلسفه وجودی ما مردم هستند. گاهی انجمن‌ها و نمایندگان صنف اصل موضوع را فراموش می‌کنند. اگر دفاعی از منافع این صنف انجام می‌شود، باید برای مردم باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه کسانی که رای می‌آورند علاوه بر دغدغه صنفی باید منشاء خدماتی برای مردم باشند، تصریح کرد: تمام حق مردم در این بخش به سازمان نظام پزشکی بازمی‌گردد. در مجموع فضای این انتخابات خوب و کاملا آزادانه است. 5176 نفر کاندید شده‌اند و امیدواریم در کمال آرامش و آزادی شاهد انتخابات پرشکوهی باشیم. ما و هیات نظارت نیز بر آنچه که قانون حکم کرده است نظارت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم رییس جدید سازمان نظام پزشکی در سالروز تولد ابوعلی‌سینا حکم خود را از رییس جمهور دریافت کند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان گفت در بخش اجرا کار کم نظیری انجام شده است. امیدواریم در این یک هفته باقی مانده نیز حاشیه‌ای ایجاد نشود.

وزیر بهداشت به جامعه پزشکی اطمینان داد که تمهیدات لازم برای اجرای این انتخابات پیش‌بینی شده و هیچ خللی در روند رای‌گیری الکترونیک ایجاد نمی‌شود.

 دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه این همایش با تاکید بر اینکه روش انتخابات نظام پزشکی جزو دموکراتیک‌ترین روش‌های انتخابات است، گفت: سازمان نظام پزشکی با وجود قدمتی بیش از نیم قرن در دفاع از حقوق مردم و صنف بسیار اثرگذار است و در کنار دولت، مجلس و قوه قضایه کمک بزرگی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود. مطمئن هستیم این انتخابات به خوبی و با شکوه برگزار می‌شود و منتخبان جامعه پزشکی علاوه بر صنف، از حقوق مردم نیز دفاع می‌کنند. در چهار سال گذشته همکاری خوب و با احترامی بین وزارت بهداشت و نظام پزشکی برقرار بود.

وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: امیدوارم منتخبان علاوه بر ارتقای خدمات و رعایت حقوق مردم، از حقوق جامعه پزشکی به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی نیز دفاع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha