کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دما در استان خوزستان به 51 درجه بالای صفر می رسد.

خوزستان دوباره گرمترین استان در خاورمیانه می شود

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دما در استان خوزستان به 51 درجه بالای صفر می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی  گفت: امروز در شرق کشور با توجه به افزایش شیب فشاری در جنوب شرق کشور بر سرعت باد افزوده می شود و اوج آن به زابل،زهک و هیرمند است. صبح امروز سرعت باد به 81 کیلومتر در ساعت و دید افقی به 1200 متر رسید. امروز ممکن است به علت کاهش دید، پروازهای امروز استان سیستان وبلوچستان با تاخیر انجام شود.

وی ادامه داد: اگرچه وزش باد موجب گرد و غبار می شود اما این وزش موجب کاهش گرما در این استان می شود. این شرایط در شرق استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی هم رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آخر هفته بار دیگر هوا در استان خوزستان گرم می شود،افزود: آبادان، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر و اهواز در روزهای باقی مانده هفته دمای 51 درجه را تجربه کرده و بار دیگر در خاورمیانه لقب گرمترین شهرها را به خود اختصاص می دهند. در استان ایلام هم دما به بیش از 50 درجه می رسد.

گودرزی  از افزایش دما در سواحل خبر داد و گفت: هموطنانی که به جنگله ای شمال کشور می روند حتما از روشن کردن آتش خودداری و در صورت روشن کردن آن،حتما از خاموش بودن آن اطمینان پیدا کرده و سپس جنگل را ترک کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha