سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 218460

رئیس بیمارستان ایران ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دوقلوهای نیکشهری که از ناحیه سینه و شکم بهم چسبیده بودند دقایقی قبل به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته در ایرانشهر فوت کردند.

دوقلوهای به هم چسبیده نیکشهری فوت کردند

سلامت نیوز:  رئیس بیمارستان ایران ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دوقلوهای نیکشهری که از ناحیه سینه و شکم بهم چسبیده بودند دقایقی قبل به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته در ایرانشهر فوت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رهاد دادگر روز سه شنبه  اظهار داشت: این دوقلوها حاصل دومین زایمان طبیعی مادر نیکشهری در تاریخ 23 تیر امسال در بیمارستان 22 بهمن نیکشهر بودند.


وی افزود: مادر به همراه نوزادها برای ادامه درمان و ویزیت متخصص کودکان و نوزادان به بیمارستان ایران ایرانشهر منتقل شده بود.
وی ادامه داد: این دوقلوها دقایقی قبل به دلیل نبود امکانات پزشکی پیشرفته فوت کردند.
رئیس بیمارستان ایران ایرانشهر گفت: یکی از قل ها دچار ترشحات صفراوی شده بود و باید برای ویزیت فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص جراحی کودکان به مرکز مجهزتر اعزام می شد.


دادگر اظهار داشت: با وجود پیگیری های لازم برای اعزام نوزادان متأسفانه به دلیل پذیرش نکردن مراکز بالاتر، این 2 نوزاد جان خود را از دست دادند.
رئیس بیمارستان 22بهمن نیکشهر چند روز قبل به خبرنگار ایرنا گفت: این دوقلوها از لحاظ جسمانی هیچ گونه مشکلی ندارند و تنها مشکل آنان بهم چسپیدگی از ناحیه شکم و سینه است.
دکتر قوام الدین اشرفی زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه این نوزادان سالم هستند و تمام اعضای آنها به طور جداگانه کامل است با جراحی پیچیده مشکل به هم چسبیدگی آنان برطرف می شود.
وی افزود: متاسفانه بیمارستان های مجهز کشور از جمله بیمارستان زاهدان، تهران، مشهد، شیراز و کرمان تا کنون این نوزادهای بهم چسپیده را پذیرش نکردند.


وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با این بیمارستان ها مکاتبه انجام داده که تا کنون نتیجه بخش نبوده است.
به گزارش ایرنا دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به جمعیتی بیش از 750 هزار نفر در حوزه 77 هزار کیلومتر مربع شامل شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند و نیکشهر خدمات رسانی می کند.


استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، کنارک و چابهار؛ دانشگاه علوم پزشکی زابل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر سایر شهرستانهای استان را زیر پوشش دارند.


نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha