نتایج یک مطالعه جدید روی تعدادی فرد بزرگسال و سالم در چین نشان می‌دهد که آلودگی ازون روی سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است.

ارتباط آلودگی ازون با بیماری قلب و عروق

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید روی تعدادی فرد بزرگسال و سالم در چین نشان می‌دهد که آلودگی ازون روی سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه آشکار شد که قرار گرفتن در معرض آلودگی ازون نه تنها در عملکرد ریه‌ها اختلال ایجاد می‌کند بلکه با بروز تغییراتی در سلامتی مرتبط است که می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی – عروقی نظیر حمله قلبی، افزایش فشار خون و سکته شود.

جزئیات این یافته‌ که از سوی یک تیم تخصصی از دانشگاه دوک، دانشگاه چینهوا، دانشگاه دوک کیونشان و دانشگاه پکن انجام گرفته در مجله طب داخلی JAMA منتشر شده است.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، ازون آلاینده‌ای است که از یک واکنش شیمیایی تولید می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که نور خورشید با اکسیدهای نیتروژن و سایر ترکیبات آلی حاصل از سوخت زغال سنگ، اگزوز وسایل نقلیه و برخی منابع طبیعی، واکنش انجام می‌دهد.

نکته قابل تامل در این مطالعه این است که سطحی از ازون که موجب بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌شود در واقع کمتر از سطحی است که روی سلامت ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و حتی کمتر از استانداردهای فعلی کیفیت هوا برای سطح آلودگی این گاز در جو است، بنابراین آژانس‌های حفاظت محیط زیست باید در خصوص تعیین این استاندارد تجدید نظر کنند به ویژه زمانی که موضوع سلامت قلب و عروق به میان کشیده می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha