وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح توانبخشی و مراقبت از سالمندان در خانه به زودی در کشور اجرایی می شود، گفت: می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که پوشش بیمه ای برای سالمندان را گسترش دهیم.

طرح مراقبت از سالمندان درخانه اجرا می شود/ گسترش پوشش بیمه افرادسالمند

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح توانبخشی و مراقبت از سالمندان در خانه به زودی در کشور اجرایی می شود، گفت: می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که پوشش بیمه ای برای سالمندان را گسترش دهیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان لاله آسایشگاه کهریزک البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، ایجاد مراکز نیمه وقت مراقبت معلولان را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: تا کنون هزار و 800 مراقب برای نگهداری از این افراد ثبت نام کرده اند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی معلولان و ورود آن ها به دنیای اشتغال را راهبرد دولت آینده دانست و گفت: اولویت جداسازی معلولان شدید از نیمه شدید و ایجاد شغل، توانبخشی و نگهداری از این افراد به خصوص معلولان نیازمند است.


وی اضافه کرد: یکی از برنامه های آینده دولت ایجاد توانایی از طریق ارایه آموزش های فنی و حرفه ای همچنین تامین شغل برای معلولان خانواده های دارای دو معلول و بیشتر است.


ربیعی گفت: در این مرحله با توانمندسازی معلولان در این خانواده ها آن ها را برای ورود به بازار کار آماده خواهیم کرد.
وی افزود: در مرحله بعدی توانمندسازی خانواده های دارای یک معلول و ایجاد اشتغال این معلولان از جمله برنامه های در دستور کار دولت محسوب می شود.
ربیعی گفت: یکی از برنامه های ما این است که هزینه بیمه، بخشی از دستمزد و در مورد برخی از افراد تمامی حقوق آنها توسط وزارت خانه به کارفرما پرداخت شود تا این معلولان بتوانند شغل و دارای حیات جدید اجتماعی شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha