سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 218482

یک متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهای درمانی مشکلی تقریبا شایع، گفت: اصلی‌ترین دلیلی که برخی افراد در مسافرت با خودرو، قطار و حتی مترو به‌ محض گذشت دقایقی، دچار تهوع، سرگیجه و حتی استفراغ می‌شوند، مشکلات گوارشی است.

راه رهایی از حالت تهوع در وسایل نقلیه

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهای درمانی مشکلی تقریبا شایع، گفت: اصلی‌ترین دلیلی که برخی افراد در مسافرت با خودرو، قطار و حتی مترو به‌ محض گذشت دقایقی، دچار تهوع، سرگیجه و حتی استفراغ می‌شوند، مشکلات گوارشی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،دکتر ناصر رضایی‌پور افزود: تشخیص و درمان مشکل این افراد، قطعا با دریافت شرح‌حال دقیق و انجام معاینات و بررسی‌های لازم و پس از شناسایی سبب اصلی و واقعی از سوی پزشک باتجربه و زبردست ممکن است، اما با در نظر داشتن موارد کلی چون مشکلات احتمالی گوش میانی، مغز و حتی کم‌خونی و مانند اینها می توان گفت شایع‌ترین سبب تهوع در خودرو و وسایل دیگر شبیه به آن، مشکلات گوارشی است.

به گفته وی در این‌ حالت، مشابه مشکل دریازدگی، وقتی فرد تکان‌های زیادی را تجربه می‌کند، بلغم اضافه و کهنه‌ مترشح و انباشته شده در معده که ماده‌ای بد و مضر است به حرکت درآمده و قوه مدبره یا همان طبیعت هوشمند بدن، تلاش می‌کند با ایجاد تهوع و سپس استفراغ، ماده زائد را بیرون بریزد.

رضایی‌پور اضافه کرد: بهترین راه درمان این حالت، کمک به ایجاد تهوع و استفراغ و زدودن مواد زائد که می‌توان با ایجاد وضعیتی شبیه به تاب‌سواری یا مانند آن، حالت تهوع را ایجاد کرد و سپس با نوشیدن آب گرم، سکنجبین گرم، یا تحریک با انگشت، به بالاآمدن مواد نامناسب در معده و خروج آن کمک کرد.

او تصریح کرد: اگر تمایلی به استفراغ ندارید و مبتلا به پرفشاری خون نیستید، می‌توانید طی سفر، پیش از هر وعده غذا، مقدار کمی نمک بدون ید را حدود ۱۵ دقیقه در دهان مزه و سپس میل کنید و حدود نیم ساعت پس از هر وعده نیز، از دمنوش زنجبیل آمیخته با اندکی نبات یا عسل بهره ببرید؛ البته درمان مشکلات پیچیده یا مزمن، و موارد خاص، باید زیر نظر پزشک انجام شود و افراد از خوددرمانی باید بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha