رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بم با تأکید بر ضرورت استفاده از مشارکت نخبگان جامعه پرستاری برای اجرای طرح‌ها گفت: برای رسیدن به نتایج سودمند باید از مشارکت و هم‌فکری نخبگان جامعه پرستاری استفاده کرد.

ضرورت همفکری با نخبگان پرستاری برای اجرای طرح های سلامت

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بم با تأکید بر ضرورت استفاده از مشارکت نخبگان جامعه پرستاری برای اجرای طرح‌ها گفت: برای رسیدن به نتایج سودمند باید از مشارکت و هم‌فکری نخبگان جامعه پرستاری استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز محمد تقی جهان‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که باید در اجرای طرح تربیت بیمارستانی پرستار کار کارشناسی بیشتری شود، اظهار کرد: طرح‌های بسیاری در کشور اجرا می‌شود اما اعلب نتایج خوبی را به‌همراه ندارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال طرح تحول سلامت طرح مناسبی بود اما جز افزایش بار کاری پرستاران بدون حقوق و مزایای مناسب چیزی دیگری به‌همراه نداشت و عملاً به نفع جامعه پزشکی کشور تمام شد.

جهان‌پور با اعتقاد به این‌که هنوز بیمارستان‌های آموزشی از زیرساخت‌های مناسبی آموزش بالین برخوردار نیستند، تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان‌ها از داشتن کتابخانه مناسب، اتاقی برای دانشجویان پرستاری  و… محرومند و این در حالی است که علاوه‌بر دانشجویان پرستاری دانشجویان سایر رشته‌های علوم پزشکی هم در بیمارستان‌های آموزشی و مراکز درمانی حضور دارند.

وی یادآور شد: در حالی هم‌اکنون دانشجویان پرستاری در دانشکده‌ها آموزش می‌بینند و با مربی وارد بالین می‌شوند اما هنوز در عمل آموزش مناسبی نمی‌‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha