چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 218520

عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک گفت: اکنون در مجموع ۹۰ درصد عمل‌های جراحی بینی مختصص به خانم‌ها و ۱۰ درصد به آقایان در ایران اختصاص دارد.

سلامتی که زیر تیغ جراحان از بین می‌رود

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک گفت: اکنون در مجموع ۹۰ درصد عمل‌های جراحی بینی مختصص به خانم‌ها و ۱۰ درصد به آقایان در ایران اختصاص دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالجلیل کلانترهرمزی، عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک  اظهار کرد: در تمام دنیا گرایش به زیبایی رو به افزایش است و ایران هم مستثنی از این موضوع نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی از جراحی های زیبایی نداریم، چون در این زمینه تنها وزارت بهداشت می‌تواند آمار داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک افزود:هرچند بعضی عمل‌های جراحی ثبت نمی‌شود، با این حال وزارت بهداشت برنامه‌ای را دارد که تمام اعمال جراحی کشور که در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود را به صورت الکترونیک ثبت می‌کند، یعنی وزارت بهداشت در هر لحظه می‌تواند این آمار را داشته باشد که چه میزان عمل جراحی انجام شده و بهتر است این آمار را اعلام کنند.

کلانتر هرمزی بیان کرد:در ایران در مجموع ۹۰ درصد عمل‌های جراحی بینی مختصص به خانم‌ها و ۱۰ درصد جراحی های زیبایی به آقایان  اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: ایران همچنان بیشترین عمل‌های جراحی زیبایی را در دنیا دارد که شامل موارد مختلف است. در ایران، جراحی بینی بیشترین میزان عمل‌های زیبایی را دارد، اما ممکن است در کشور‌های دیگر جراحی‌های دیگر در صدر باشند.

عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک اظهار کرد: متاسفانه انجام این جرا‌حی‌های غیر ضرور علاوه بر هدر رفتن سرمایه ملی و بخش زیادی از نقد‌ینگی مردم، گا‌هی عوا‌رض و آ‌سیب‌های جدی را برای افراد در بر دارد.

کلانتر هرمزی گفت: افزایش تعداد جراحی های زیبایی در مردان کشور شاخصی است که روز به روز در حال افزایش است؛ به طوری که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته تنها ۵ درصد از جراحی‌های زیبایی بینی متوجه مردان بود، اما اکنون این شاخص به ۱۵ تا ۲۰ درصد رسیده است.

وی یادآورشد: این موضوع به این علت است که زیبایی برای جوانان امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همان نسبت نیز شاخص جراحی بینی در آن‌ها افزایش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha