چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 218538

دخالت در سرنوشت از طریق انتخابات ، خواه به صورت مشارکت ، خواه به صورت عدم مشارکت ، بر اساس شرایط موجود ، بازتاب دهنده خواسته هایی است که در یک مسیر مدنی ابراز می گردد. علی رغم محدودیتها ، تقویت نهادهای صنفی و غیردولتی یکی از راههای دست یابی به پیشرفت و شفافیت است. در جوامع سیاست زده ای چون ما ، از این روزنه میتوان امید به رهایی از منجلاب انفعال و سکوت داشت.

شرکت در انتخابات نظام پزشکی ، چرا و چگونه؟

سلامت نیوز: دخالت در سرنوشت از طریق انتخابات ، خواه به صورت مشارکت ، خواه به صورت عدم مشارکت ، بر اساس شرایط موجود ، بازتاب دهنده خواسته هایی است که در یک مسیر مدنی ابراز می گردد. علی رغم محدودیتها ، تقویت نهادهای صنفی و غیردولتی یکی از راههای دست یابی به پیشرفت و شفافیت است. در جوامع سیاست زده ای چون ما ، از این روزنه میتوان امید به رهایی از منجلاب انفعال و سکوت داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی پزشکان و قانون سازمان نظام پزشکی علی رغم داشتن پتانسیل های بالقوه فراوان ، به دلایل بسیاری مورد کم مهری پزشکان قرار گرفته است که در نتیجه آن شاهد کاهش اعتبار و نفوذ این سازمان به عنوان تنها نهاد صنفی در کشور هستیم.

این بحران از آن روز آغاز شد که سازمان را به نهادی شبه دولتی تبدیل کردند! از روزی که عده ای گمان بردند در پشت دربهای بسته مسائل را می توان راحت تر از اتاقهای شیشه ای حل کرد! از آن روز که منصب دارانش ، تعهدات سیاسی و حزبی خود را به وظایف صنفی ارجحیت دادند! از آن روز که گمان بردند همراهی با قدرت ، قدرت بخش خواهد بود! از آن روز که بخش دولتی و پزشکان آن را فراموش کردند و به آغوش نامهربانی افکندند که به پزشکانش به چشم سربازها می نگریست!

از آن روز که بخش بزرگی از پزشکان ((پزشکان عمومی)) ، حقوق آنها و نیازهایشان خلاصه شد در شعارهای انتخاباتی هر ۴ سال یک بار! هنگامی که صدای خرد شدن استخوانهای پزشکانش در اثر انباشت مطالباتشان در میان وعده ها و اظهار تاسفهای گاه به گاه گم شد! زمانی که چهره ها تکراری شدند! زمانی که جوانان کنار گذاشته شدند! زمانی که ارتباط سازمان با بدنه قطع شد!


اما اکنون …
انتظار معجزه نمی توان داشت ، شعارهای زیبا مانند دروغهای شیرینی  هستند که ما را از حقایق تلخ غافل می کنند. بهترین عملکردی که می توان از سازمان در دوره آینده انتظار داشت رها شدن از سکوت قبرستانی حاضر، اعتماد زایی در میان پزشکان نسبت به سازمان ، تاکید بر مولفه های قدرت افزایی در سازمان و دفاع از حق و عدالت است. اگر سازمان صدای اکثریت خاموش باشد ، دیری نخواهد پایید که استعدادهایش شکوفا گردد و تبدیل به یک پایگاه امن برای همکاران گردد.


جامعه پزشکی کشور بیش از هر چیز منتظر یک تغییر است تا احساس کند تنها نیست. سالهاست که از پزشکان کشور انتظار عملکرد فرا زمینی دارند و با شعارهای دهان پرکن او را از حقوق اولیه و انسانیش محروم ساخته اند!سازمان باید بتواند از حقوق حرفه ای پزشکان دفاع نماید و به دور از منزه طلبی و شعارزدگی ، صنف و خواسته های به حق آن را پاسداری نماید.
دکتر حسین کرمپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha