چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 218597

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: در حال حاضر درمان بیماری هپاتیت C در 19 استان با دفترچه بیمه ها به صورت رایگان انجام می شود تا زمینه ریشه کنی این بیماری در کشور فراهم شود.

درمان رایگان هپاتیت C در 19 استان کشور

سلامت نیوز: رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: در حال حاضر درمان بیماری هپاتیت C در 19 استان با دفترچه بیمه ها به صورت رایگان انجام می شود تا زمینه ریشه کنی این بیماری در کشور فراهم شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سیدموید علویان  افزود: تهران، اصفهان، شیراز، کرمان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری از جمله استان هایی هستند که این خدمت را به صورت رایگان ارائه می شود و به احتمال زیاد این کار تا پایان سال جاری در تمام استان ها اجرا خواهد شد.
وی مشکل هماهنگی بین بیمه ها، داروخانه ها و شرکت های دارویی را مهمترین مشکل اجرایی نشدن این طرح در کل کشور اعلام کرد و گفت: طول دوره درمان این بیماری 3 ماه است و هزینه درمان با داروهای وارداتی حدود 70 میلیون تومان بود که با ساخت داروهای داخلی به 5 تا 7 میلیون تومان رسید و با هماهنگی مسئولان بهداشتی، بیمه ها و شرکت های دارویی درمان این بیماری در 19 استان به صورت رایگان انجام می شود.


رئیس شبکه هپاتیت ایران تاکید کرد که داروهای تولید داخل این بیماری در تمام کشور در دسترس بیماران است تا آنها برای درمان با مشکلی مواجه نشوند.
علویان به انجام رایگان آزمایش هپاتیت C در برخی از آزمایشگاه ها در روزهای 3 تا 5 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: بیش از 50 آزمایشگاه به مناسبت روز جهانی هپاتیت این آزمایش را به صورت رایگان انجام خواهند داد.


رئیس شبکه هپاتیت کشور اظهار کرد: مراکزی هم برای افراد بی بضاعت که دفترچه بیمه ندارند همدر نظر گرفته شده تا آنان هم بتوانند در صورت لزوم این آزمایش را انجام دهند که یکی از این مراکز درمانی، بیمارستان شریعتی تهران است .
وی برلزوم شناسایی بیماران هپاتیت سی تاکید کرد و گفت: باید کمک کنیم تا بیماریابی هپاتیت سی، در کشور به نحو مطلوب انجام شود تا با درمان آنان زمینه ریشه کنی این بیماری در کشور فراهم شود.
علویان ادامه داد: علاوه بر شناسایی افراد مبتلا و درمان ، باید با اتخاذ راهکارهای جدید از ابتلای مردم به این بیماری جلوگیری شود. یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری، افزایش سطح آگاهی مردم است که رسانه ها در این زمینه نقش اساسی دارند.
هپاتیت ویروسی شامل A، B، C، D، E است که دو نوع B و C آن از این جهت مهم هستند که می توانند فرد را به بیماری مزمن کبد، نارسایی کبد و سیروز مبتلا کنند.
این دو نوع هپاتیت باید کنترل یا درمان شوند و در ایران حدود یک میلیون 400 هزار مبتلا به هپاتیت B و نزدیک به 186 هزار نفر دچار هپاتیت C هستند.
شیوع بیماری هپاتیت B در ایران به جز استان های گلستان و سیستان و بلوچستان کمتر از دو درصد و هپاتیت C کمتر از نیم درصد است که تا سال 1410 ( حدود 14 سال آینده) باید ریشه کن شود.
راه های انتقال قدیم در هپاتیت B عمدتا از طریق انتقال مادر به نوزاد بوده که از سال 1373 با اجرای طرح واکسناسیون نوزادان جلوی این راه انتقال گرفته شده است.
درحال حاضر مبتلایان به هپاتیت B در افراد زیر 23 سال خیلی کم هستند و راه های جدید انتقال، تزریق غیر ایمن، اعتیاد، رفتار جنسی پرخطر، خالکوبی غیربهداشتی و حجامت غیر بهداشتی است.
در مورد هپاتیت C راه انتقال قدیم تزریق خون ( قبل از سال 1375) بوده است اما از این سال بعد راه های جدید انتقال، معتادان تزریقی و رفتارهای پرخطر جنسی می باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهردادرشیدی هنر ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام نامی از مراکز درمانی که بیماری هپاتیت درمان میکنن که وابسته به تامین اجتماعی باشد یا به صورت رایگان انجام میدهد برده نشده