پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 218631

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف بلوبری می‌تواند با پیشگیری از زوال عقلی و بهبود قدرت حافظه به سلامت مغز کمک کند.

چند خاصیت بلوبری برای سلامت مغز

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف بلوبری می‌تواند با پیشگیری از زوال عقلی و بهبود قدرت حافظه به سلامت مغز کمک کند.

به گزارش ایسنا، بلوبری خواص قابل توجهی برای سلامت بدن دارد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان است که بدن را در برابر ابتلا به بیماری‌ها و خطرات مرتبط با بالا رفتن سن حفظ می‌کند.  این میوه به دلیل خاصیت‌هایی که برای مغز، تقویت عملکرد شناختی و قدرت حافظه حتی در سنین بالا دارد، شناخته شده‌ است.

به گفته کارشناسان ، مصرف مداوم این میوه نارسایی و اختلال در حافظه و ناهماهنگی اندام‌های حرکتی را که با افزایش سن مرتبط است، کاهش می‌دهد.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی به برخی از خواص بلوبری برای سلامت مغز پرداخته که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش خطر زوال عقلی: قدرت شناختی افراد با فزایش سن کاهش می‌یابد که با داشتن رژیم غذایی سرشار از خوراکی‌های گیاهی همچون بلوبری می‌توان با این خطر مقابله کرد. در مطالعه انجام شده روی تعدادی فرد بزرگسال که 30 میلی لیتر از عصاره این میوه را مصرف کرده بودند، مشخص شد فعالیت مغزی این افراد، جریان خون و حتی حافظه آنان بهبود چشمگیری پیدا کرده‌ است.

کاهش تاثیرات آلزایمر: آنتی اکسیدان موجود در این میوه برای قدرت حافظه و عملکرد شناختی افراد بزرگسال مفید است و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌کند. آلزایمر نوعی زوال عقلی است و بر بخش‌هایی از مغز تاثیر می‌گذارد که قدرت حافظه، تفکر و صحبت کردن را کنترل می‌کند.

تاثیر در کاهش قدرت حافظه ناشی از افزایش سن: این میوه به دلیل دارا بودن ترکیب‌هایی، سلول‌های مغزی را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. مطالعه انجام شده در سال 2012 نشان می‌دهد بلوبری مسیری را که عصب‌ها در مغز با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند، تغییر می‌دهد. همچنین از التهاب در مغز که به عصب‌ها آسیب می‌زند جلوگیری کرده و تعادل حرکتی را تقویت می‌کند.

تقویت سلامت روان: طبق مطالعه انجام شده میوه بلوبری می‌تواند به شاد شدن مبتلایان به افسردگی کمک کند. بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 مصرف بلوبری به کاهش فاکتورهای زیست شیمیایی و ژنتیکی تاثیرگذار در افسردگی و اقدام به خودکشی کمک می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha