جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 218658

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: دسترسی بیشتر به دارو موجب شده مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری ایدز به نصف کاهش پیدا کند.

مرگ و میر جهانی ایدز به نصف کاهش یافت

سلامت نیوز:سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: دسترسی بیشتر به دارو موجب شده مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری ایدز به نصف کاهش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، طبق اعلام برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز در سراسر جهان از سال 2005 کاهش پیدا کرده زیرا تعداد بیشتری از مردم شرایط لازم را برای دسترسی به داروهای حیات‌بخش پیدا کرده‌اند.

در سال 2016، 19 میلیون و 500 هزار نفر از حدود 37 میلیون مبتلا به ویروس HIV به درمان‌های لازم دسترسی داشته‌اند. همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز از یک میلیون و 900 هزار نفر در سال 2005 به حدود یک میلیون نفر در سال 2016 رسیده‌ است.

در گزارش سازمان ملل آمده‌است در صورتی که روند درمانی برای مقابله با این بیماری ادامه پیدا کند، هدف تعیین شده برای دسترسی 30 میلیون انسان مبتلا به ویروس HIV به دارو تا سال 2020 محقق می‌شود.

مدیر اجرایی برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز گفت: در سال 2015، 15 میلیون نفر از مبتلایان به این بیماری تحت درمان قرار گرفته و به دنبال آن هستیم این رقم را به دو برابر افزایش دهیم. همچنین بیشترین پیشرفت‌ها در شرق و جنوب آفریقا بوده که خسارت زیادی را از این بیماری متحمل شده‌است. بیش از نیمی از تمامی مبتلایان به ویروس HIV در جهان در این منطقه زندگی می‌کنند.

از سال 2010 مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز در این منطقه حدود 42 درصد کاهش پیدا کرده همچنین تعداد مبتلایان جدید به این بیماری هم دراین منطقه کاهش 29 درصدی داشته‌است.

به گزارش هلث دی نیوز، در سال 2016 حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس HIV آلوده‌ شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha