شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 218768

سازمان جهانی بهداشت برای موفقیت ایران در نظام ثبت مرگ در نظام مراقبت سلامت، جمهوری اسلامی ایران را مورد تقدیر قرار داد.

ایرانی‌ها به ۷ دلیل می‌میرند

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت برای موفقیت ایران در نظام ثبت مرگ در نظام مراقبت سلامت، جمهوری اسلامی ایران را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مارگارت چان - رئیس کل سازمان جهانی بهداشت طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از ایران به عنوان کشوری نمونه و الگو برای سایر کشورها در نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ یاد کرد و استراتژی گام به گام و بلند مدت ثبت مرگ در ایران را کمک در مراقبت، پیشگیری و ارتقاء سلامت مردم دانست و به سایر کشورها توصیه کرد تا از این تجربه موفق ایران الگو برداری کنند.

بنابر این گزارش، براساس آمار سال 94 نخستین علت مرگ در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی با 44.13 درصد علت‌ها و پس از آن سرطان با 15.9 درصد، حوادث غیر عمدی 8.66 درصد، بیماری‌های دستگاه تنفسی 6.99 درصد و بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک 5.92 درصد از کل علل مرگ در سال 94 را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت به دلیل گزارش جامع سیمای مرگ در جمهوری اسلامی ایران که به ثبت 20 علت اول مرگ به تفکیک گروه‌های سنی و جنسی در سال 94 پرداخته است، به وزیر بهداشت کشورمان تبریک گفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha