عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت اصلاح تعرفه های خدمات پرستاری در منزل در راستای تعریف بسته‌های مراقبتی گفت: خدمات پرستاری در منزل به‌مثابه شمشیری دو لبه عمل می‌کند.

تعرفه خدمات پرستاری در منزل باید اصلاح شود

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت اصلاح تعرفه های خدمات پرستاری در منزل در راستای تعریف بسته‌های مراقبتی گفت: خدمات پرستاری در منزل به‌مثابه شمشیری دو لبه عمل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زینب فدایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که خدمات پرستاری در منزل از یک طرف به پرستاری هویت می‌بخشد و از سوی دیگر به‌علت مسئولیت در آینده مسایل مدنی و قانونی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: بدین ترتیب پرستاران باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: در تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به پرستار بهای زیادی داده نمی‌شود،‌ در این خدمات اغلب پروسیجرها دیده شده تا مراقبت‌های پرستاری و بسته‌های مراقبتی مبتنی بر فرآیند پرستاری تعریف نشده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور یادآور شد: با تعریف بسته‌های خدمتی در خدمات پرستاری در منزل پرستاری به بلوغ حرفه‌ای نزدیک می شود، باید بسته‌های مراقبتی مبتنی بر فرآیند پرستاری تعریف می‌شد در این خدمات نه حق ویزیتی برای پرستار دیده شده و نه برای خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و … پرستاران تعرفه ای در نظر گرفته شده است.

فدایی تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از پرستاران از این موضوع ابراز خرسندی نمی‌کنند، آنان معتقدند درصد اندکی از پرستاران برای ارائه خدمات پرستاری به منازل مراجعه می‌کنند و اغلب به‌علت مشکلات فرهنگی پرستاران خانم نمی‌توانند این خدمات را ارائه دهند و این در حالی است که ۸۰ درصد پرستاران خانم هستند.

وی ادامه داد: اما در عین حال این موضوع را باید به فال نیک گرفته و مقدمات اصلاح آن فرهم شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان شمار بیشتری از پرستاران از این قانون بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: خدمات پرستاری در منزل باید به سمت تعریف بسته‌های خدمات پرستاری مبتنی بر فرآیند پرستاری اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha