مسلماً آب رفته را نمی‌توان به جوی برگرداند اما می‌توان تا حدودی از طریق بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی ھا، اثرات مخرب پرخوری و بدخوری رو کاھش داد و رمق رو به بدن برگرداند.

بعد از پرخوری یا بد خوری، ۶ خوراکی را حتماً مصرف کنید

سلامت نیوز: مسلماً آب رفته را نمی‌توان به جوی برگرداند اما می‌توان تا حدودی از طریق بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی ھا، اثرات مخرب پرخوری و بدخوری رو کاھش داد و رمق رو به بدن برگرداند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه به نقل از prevention بهترین گزینه‌های غذایی بعد از یک یا چند وعده پرخوری معرفی شده‌اند:


ماست و توت: می‌توانید ماست یونانی که در داخل اون توت ریخته‌اید، را بعد از یک وعده پرخوری مصرف کنید. ماست حاوی باکتری لاکتوباسیلوس است که برای بدن مفید بوده و التھاب ناشی از غذاھای شیرین و سنگینی رو که خورده‌اید، کاھش می دھد.


چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ھا است که از تخریب سلول ھا ممانعت می‌کنند. برخی تحقیقات نیز نشان می دھند که چای سبز، قند خون را ثابت نگه می‌دارد و ھوس ھای غذایی را کمتر می‌کند.


آب: آب، سموم را از بدن دفع می‌کند و به ھضم غذا کمک می‌کند. ھمچنین با نفخ و گازھای شکم مبارزه می‌کند.


چای زنجبیل یا چای نعناع: ھر دوی این چای ھا با آرام نمودن عضلات شکم از انقباضات و ناراحتی ھای شکم جلوگیری می‌کنند و به گازھای شکم اجازه می دھند که به آرامی مسیر خود رو طی کنند.


جو دو سر: اگر به دلیل پرخوری زیاد و خوردن غذاھای غیرمغذی (مثل فست فود) دچار حالت تھوع شده‌اید، می‌توانید در وعده بعد، از جو دو سر به ھمراه تکه ھای گلابی استفاده کنید. این ترکیب حاوی فیبر بوده و البته با معده رفتار منعطف‌تر و آرام‌تری دارند.


میوه ھای آبدار: از این میوه ھا برای آبرسانی به بدن و ذخیره ویتامین ھا و مواد معدنی استفاده کنید تا خسارت ھای ناشی از مصرف بیش از حد شیرینی جات و غذاھای ناسالم رو در بدن شما کاھش بدھند. سعی کنید که از میوه در میان وعده‌ای که بعد از یک وعده بدخوری، خواھید داشت، استفاده کنید تا اثرات مخرب غذاھای ناسالم رو در بدن تا حد امکان از بین ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha