عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ایجاد مهدکودک در زندان ها گامی مثبت در راستای غنای عاطفی مادران زندانی است.

زندگی ۲هزار و ۳۰۰ کودک در زندان ها

سلامت نیوز: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ایجاد مهدکودک در زندان ها گامی مثبت در راستای غنای عاطفی مادران زندانی است.

به گزارش سلامت نیوز، محمدجواد فتحی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص ساخت مهد کودک در زندان‌ها، گفت: تعبیه ترتبیاتی که فرزندان از حیث عاطفی، محرومیت‌هایی را متحمل نشوند، مطلوب است اما اینکه بیرون از زندان مهدکودکی ایجاد و مادر به بیرون برده شود، سبب ایجاد تناقضی می‌شود از این رو با توجه به تدابیر امنیتی، این مهدها باید در مجموعه زندان ساخته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارایه مجوز احداث مهدکودک در زندان گام مثبتی از سوی سازمان بهزیستی است به ویژه به لحاظ غنای عاطفی مادران زندانی موثر است، البته در ایجاد این مهد در فضایی از زندان باید دقت شود که فرزندان احساس نکنند در محیط غیر طبیعی و ویژه هستند.

وی افزود: در کنار مادر بودن برای رشد روحی کودکان لازم است، البته اعلام آمار 2هزار و 300 کودکی که به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند بسیار عجیب و قابل تامل است، از این رو رئیس سازمان زندان‌ها بهتر است آمار شفافی از تعداد مادران زندانی اعلام کند.

فتحی با بیان اینکه وجود 2هزار و 300 کودک در زندان به واسطه زندانی بودن والدین خود نشان از افزایش جرایم توسط زنان است، گفت: زنان عموما از ساختار وجودی متفاوت از جرم‌زایی است، بنابراین ریشه‌ها و علل ارتکاب به این جرایم باید ارزیابی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دستگاه قضایی این آمارها را باید در اختیار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تخصصی جرم شناسی قرار دهد تا ضمن مطالعات دقیق آماری، علل افزایش این جرایم مشخص گردد، در این صورت قانونگذاری راحت‌تر می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مخفی کردن آمار مجرمان مشکلی را حل نمی‌کند، هرچند آمارهای بالا نیز بسیار تاسف برانگیز است، اما بهتر است این آمارها به طور دقیق و شفاف اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی خبر داده است که هر زندانی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدکودک را از سازمان بهزیستی دریافت کند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی با بیان آنکه هم اکنون در تهران سازمانهای مردم نهادی معرفی شده که این مجوز را بگیرد، در خصوص آمار کودکان موجود در زندان، گفت: آمارها متفاوت است چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha