کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: نمک دریا تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها ازجمله فلزات سنگین بوده که خطر سرطان‌زایی آن به اثبات رسیده است.

چرا باید از مصرف «نمک دریا» پرهیز کرد؟

سلامت نیوز:کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: نمک دریا تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها ازجمله فلزات سنگین بوده که خطر سرطان‌زایی آن به اثبات رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مریم قیاسی گفت: نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می‌شود. این نمک، تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها ازجمله فلزات سنگین است که خطر سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نمک دریا علاوه بر ناخالصی، میزان ید آن کم یا حتی فاقد آن است افزود: مصرف این نمک نیاز روزانه بدن به ید را تأمین نمی‌کند.

قیاسی اظهار کرد: هر چند نمک دریا حاوی مواد معدنی ازجمله فلوئور و پتاسیم است ولی این ویژگی نمک دریا بسیار کم اهمیت بوده و ارزش کاربری ندارد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی افزود: باتوجه به مطالب یاد شده تاکنون هیچ گونه مجوزی برای این محصول در وزارت بهداشت صادر نشده است و از همشهریان عزیر خواهشمند است علاوه بر کاهش مصرف روزانه نمک ، از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریایی جدا پرهیز کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha