پیشرفت‌های زیادی در زمینه تربیت متخصصان در این زمینه شده است البته در سال 72 رشته طب فیزیكی و توانبخشی ناشناخته بود و فقط در یك دانشگاه در كشور تدریس می‌شد كه دانشگاه شیراز بود.

سلامت نیوز:رئیس صندوق تامین اجتماعی گفت: بدهی بیمه‌ها مربوط به ماه‌های شهریور و مهر امسال تا نیمه اول ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش  فارس رحمت‌الله حافظی امروز در چهاردهمین كنگره طب فیزیكی توانبخشی و الكترودیاگنوز كه در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد افزود: تعداد متخصصان طب فیزیكی نیازهای بیماران را در سطح كشور تأمین نمی‌كند.

وی گفت: پیشرفت‌های زیادی در زمینه تربیت متخصصان در این زمینه شده است البته در سال 72 رشته طب فیزیكی و توانبخشی ناشناخته بود و فقط در یك دانشگاه در كشور تدریس می‌شد كه دانشگاه شیراز بود.

رئیس صندوق تأمین اجتماعی افزود: تخت بستری برای بیماران دچار ناراحتی‌های فیزیكی وجود نداشت اما در حال حاضر چند دانشگاه علوم پزشكی در این زمینه فعالیت می‌كنند. در این كنگره تبادل تجربیات و هم‌افزایی علمی متخصصان برقرار می‌شود و موجب تعامل متخصصان طب فیزیكی با سایر حرفه‌های پزشكی می‌شود

حافظی گفت: تأمین اجتماعی در 3 حوزه درمان، بیمه‌گری و اقتصادی فعالیت می‌كند. در حوزه اقتصادی بالغ بر 340 شركت اهم از شركت‌های مربوط به راه و صنعت كار می‌كنند. در حوزه بیمه‌گری این سازمان 430 شعبه در كشور دارد و از طریق دریافت حق بیمه فعالیت می‌كند.

رئیس صندوق تامین اجتماعی افزود: در حوزه درمان نیز 70 بیمارستان در سراسر كشور و 350 مركز بهداشت و درمان و پاراكلینیك ملكی سازمان در اختیار دارد. 800 بیمارستان دولتی طرف قرارداد این صندوق هستند و حدود 46 هزار موسسه، پزشك، داروخانه و آزمایشگاه با این صندوق همكاری می‌كنند.

وی گفت در نیمسال اول امسال در حوزه بیمه‌گری ورودی این سازمان به طور متوسط 900 تا 950 میلیارد تومان در ماه بود در حالی كه هزینه‌هایی كه باید پرداخت می‌شد به حدود 1300 میلیارد تومان می‌رسید كه بخشی از آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش دیگر مربوط می‌شد. بخش دیگر مربوط به حقوق بازنشستگی یك میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته است كه باید پرداخت می‌شد.

وی اضافه كرد: بنابراین باید این موازنه منفی شكسته می‌شد. در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است كه طی 2 ماه گذشته این میزان در زمینه درمان ماهانه هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یافته است و توانسته‌ایم بدهی‌های خود را به پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها تسویه كنیم.

حافظی گفت: بدهی‌‌های بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور را در قانون بودجه 89 قرار داده‌ایم و بدهی‌های مربوط به ماه‌های شهریور و مهر به پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها در نیمه اول ماه آینده پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha