چهارمین كنگره كولوپروكتولوژی ایران از نهم آذرماه در شیراز آغاز و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز رییس این دانشگاه در دومین روز كنگره كولوپروكتولوژی ایران در آیین گشایش رسمی كنگره ، گفت : بیماریهای روده بزرگ از مشكلات شایع دستگاه گوارش و بیماریهای گوارشی است.
دكتر محمد هادی ایمانیه افزود : سن بالا ، مصرف داروها و برخی جراحی ها موجب افزایش ابتلا به بیماریهای روده بزرگ می شود.
وی اظهار داشت : ایجاد رشته فلوشیپ در زمینه بیماریهای روده بزرگ در دانشگاه علوم پزشكی شیراز موجب شده كه امكانات و خدمات بهتری برای بیماران این گروه ایجاد شود.
دكتر ایمانیه گفت : كیفیت ارایه خدمات به بیماران دچار مشكلات روده بزرگ باید با همكاری سایر رشته ها ارتقا یابد. وی با اشاره به اینكه سرمایه گذاریهای خوبی در این زمینه انجام شده ، افزود : باید در آینده به این سمت پیش رویم كه با استفاده از تكنولوژی و سرمایه گذاری های بیشتر از بروز بیماریهای حاد و سرطانهای روده بزرگ پیشگیری كنیم.
دكتر ایمانیه اظهار داشت : چهارمین كنگره كولوپروكتولوژی ایران با حضور دانشگاههای علوم پزشكی كشور و متخصصان این رشته در حال برگزاری است كه امیدواریم موجب پیشرفت در ایجاد مقدمات سخت و نرم افزاری برای پیشرفت در زمینه پیشگیری و درمان بیماریهای روده بزرگ شود.
گفتنی است در گذشته این كنگره با عنوان كولوپروكتولوژی شیراز برگزار می شد كه امسال با كنگره تهران ادغام شده و پس از این تحت عنوان كنگره كولوپروكتولوژی ایران بصورت یكسال درمیان در تهران و شیراز برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha