دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 218932

معاون درمان وزیر بهداشت استعفا دهد

سلامت نیوز:کاندیدای منتخب نظام پزشکی گفت: با توجه به اینکه یکی از وظائف اصلی سازمان، صیانت از حقوق اعضاء است و در جریان انتخابات اخیر، این اصل مخدوش شده است انتظار می رود تمامی منتخبین به اتفاق یکدیگر انصراف دسته جمعی خود را اعلام نمایند.به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، رحمت اله حافظی کاندیدای منتخب نظام پزشکی در نامه ای خطاب به جامعه پزشکان نوشت:
«بنام خداوند مهربان
با عرض سلام خدمت همکاران عزیزم
ضمن تشکر از حضور شما در روز سی تیر و همکاری و مشارکت در تعیین سرنوشت یکی از ارکان تصمیم گیری در موارد مرتبط با امور صنفی جامعه پزشکی، در ابتدا از اینکه توفیق نمایندگی شما همکاران جامعه پزشکی را کسب نموده ام بسیار خوشحالم و امیدوارم که بتوانم در صیانت از حقوق صنفی موکلین و آنچه که قانونگذار بر عهده منتخبین گذاشته به نحو شایسته برآیم.
مهمتر از این مقدمه، عزم و اراده شما بزرگواران بود که با حضورتان در روز موعود، بطور فعال، همراهی و مشارکت داشتید و بنده را مورد اعتماد خود دانستید. در تشکر از این اعتماد صادقانه واقعا قاصر هستم ولی قطعا به نمایندگی از همه اعضاء سازمان، تمام توان و تجارب خود را در پاسخ به این ابراز محبت و همراهی دوستان بکار خواهم گرفت تا شاید در صیانت از حقوق جامعه پزشکی، بتوانم بخشی از این زحمات را جبران نمایم.
آنچه که مسلم بوده و احدی نمی تواند آن را انکار نماید، پایمال شدن حقوق صنفی و شهروندی بخشی از جامعه پزشکی بواسطه اجرای نامناسب نحوه اخذ رای توسط هیات اجرائی است. لذا از هیات نظارت و دادستان انتظار می رود به نحوی شایسته حقوق از دست رفته همکارانی که نتوانسته اند از حق رای خود بهره مند شوند را احقاق نمایند.
اعلام ابطال انتخابات یا تعیین فرجه ای دیگر برای آن دسته از کسانی که در اثر این سوء مدیریت از حقوق خود محروم مانده اند خواسته اصلی ما خواهد بود که حق پیگیری آن از طریق مبادی قانونی برای تک تک اعضاء و حتی کاندیداها محفوظ می باشد.
با توجه به اینکه یکی از وظائف اصلی سازمان، صیانت از حقوق اعضاء است و در جریان انتخابات اخیر، این اصل مخدوش شده است انتظار می رود تمامی منتخبین به اتفاق یکدیگر انصراف دسته جمعی خود را اعلام نموده تا ضمن جلب اعتماد اعضاء، از این بحران مشروعیت خارج شده، ادامه امر را برای هیات های اجرائی و در برگزاری مجدد انتخابات تسهیل نمایند.
در خاتمه نیز انتظار داریم در قبال کوتاهی صورت پذیرفته و خسارت های مادی و معنوی وارد شده به جامعه پزشکی، معاون وزارت متبوع که مسئولیت اجرائی انتخابات را بر عهده داشته ضمن عذرخواهی، استعفای خود را تسلیم نماید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دکترحشمت الله نظری ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    انصراف موردی وتکی اقای دکتر حافظی ویا هرمنتخب محترم دیگر درددی ازجامعه ی سرخورده ی سلامت دوا نخواهدکرد وبحران مشروعیت این انتخابات کذایی ومسخره را مرتفع نمیکند.راهکارمورد انتظار ابطال انتخابات فارغ از نتایج حاصله ازارا بیرون امده ازصندوق وسلب صلاحیت ازهیئتهای نظارت واجرایی وبرگزاری مجددان است.زیراهدف غایی طراحان این تریک سخیف پایین اوردن سطح مشارکت جامعه ی پزشکی بوده که بتوانند۴ سال دیگر همچنان برسر کارکنان حوزه ی سلامت بکوبند.کناره گیری دسته جمعی منتخبین نشانه واضحی از خردورزی وعقلانیت جامعه ی پزشکی است وحداقل فایده ی ان اینستکه یکباردیگر احادصنف سلامت به یکپارچگی عمیقترمی اندیشند.