نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران با اشاره به بیماری های زمینه ای که سبب بروز مثانه نوروژنیک می شود، گفت: استعمال دخانیات در بروز بی اختیاری ادرار تأثیر غیر مستقیم دارد.

تأثیر غیر مستقیم استعمال دخانیات در بروز بی اختیاری ادرار

سلامت نیوز:نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران با اشاره به بیماری های زمینه ای که سبب بروز مثانه نوروژنیک می شود، گفت: استعمال دخانیات در بروز بی اختیاری ادرار تأثیر غیر مستقیم دارد.

به گزارش فارس، مهری مهراد در ارتباط با برگزاری کنفرانس علمی ـ آموزشی تحریک الکتریکی عصب ساکرال اظهارداشت: این کنفرانس با حضور صاحبنظران برجسته این حوزه از جمله پروفسور توماس کسلر(Thomas Kessler) در بیمارستان پارس تهران طی دو روز در 30 و 31 تیرماه برگزار شد.
وی افزود: این کنفراس در خصوص بی اختیاری ادرار در مثانه نوروژنیک در افرادی که مثانه عصبی دارند یا نمی‌توانند ادرار را نگه داشته و یا آن را دفع کنند برگزار و یافته های جدید در این علم مطرح شد.
به گفته وی امروزه درمان جدیدی برای این بیماران انجام می‌شود که تحریک الکتریکی عصب ساکرال از این موارد است.
نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد از بی اختیاری ادرار رنج می برند، گفت: این بیماری در افرادی که مبتلا به بیماری همچون دیابت، پارکینسون، ام اس و دیسک کمر ایجاد شده و افرادی که جراحی نخاع به دلیل تومور یا تصادف و هرگونه تروما داشته ممکن است مثانه آنها نوروژنیک می شوند.
مهراد با بیان اینکه در گذشته افراد که قطع نخاع شده یا ام اس داشتند امکان کنترل ادرار آنها وجود نداشت و باید از سوند استفاده می کردند، گفت: اما امروزه با درمان های جدید این مشکل قابل درمان است.
وی افزود: مشکل نوروژنیک یا بی اختیاری ادرار همچون "گلین باره" نادر نبوده و بسیاری از بیماری ها می توانند زمینه ساز مشکلات مثانه نوروژنیک باشد البته آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری ندارم.
نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران خاطر نشان کرد: یکی از کارهای جالب که در روز پنج شنبه انجام شد جراحی لایولی کیس دیس کاشن انجام شد به طور مثال حدود 5 نفر از بیماران که کیس های پیچیده ای بوده و مثانه نوژنیک داشته انتخاب و در خصوص روش درمانی آنها به بحث و گفتگو نشستیم.
مهراد اضافه کرد: در این کنفراس در 31 تیرماه 3 عمل لایو سرجری یا جراحی زنده برای بیمارانی که مثانه نوروژنیک داشتند با تحریک الکتریکی نخاع( وسیله ای در نخاع فرد در ساکروم انتهای نخاع قرار گرفته و میدان الکتریکی درست کرده تا مثانه دوباره بتواند کنترل ادرار طبیعی خود را داشته باشد) در بیمارستان پارس انجام و در سالن کنفرانس پخش شد.
وی در پایان به موضوع مصرف دخانیات و تأثیر آن در بروز سرطان مثانه اشاره کرد و گفت: استعمال دخانیات احتمال ابتلاء فرد را به سرطان مثانه افزایش داده و در صورتی که تومور مثانه بدخیم باشد فرد مورد جراحی قرار خواهد گرفت. با این جراحی ریسک نوروژنیک شدن مثانه فرد بیشتر شده و می تواند بی اختیاری ادرار را برای بیمار به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha