در دوران سرماخوردگی از مصرف چای پررنگ، قهوه و یا تركیبات حاوی كافئین مانند نوشابه‌های گازدار و غذاهای سرخ كردنی و همچنین ترشیجات پرهیز كنند زیرا علائم سرماخوردگی را تشدید می‌كند.

سلامت نیوز:عضو كمیته كشوری آنفلوانزا توصیه كرد: خوردن برخی مواد غذایی در دوران سرماخوردگی می‌تواند سیستم ایمنی را تضعیف كرده و در پی آن علائم این بیماری را تشدید كند.

به گزارش  ایسنا، دكتر مسعود مردانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دوران سرماخوردگی بیماران دچار علایمی نظیر آبریزش بینی، سرفه و عطسه می‌شوند كه این علایم در افرادی كه زمینه آلرژی نیز دارند، تشدید می‌شود.

وی به افراد سرماخورده توصیه كرد: در دوران سرماخوردگی از مصرف چای پررنگ، قهوه و یا تركیبات حاوی كافئین مانند نوشابه‌های گازدار و غذاهای سرخ كردنی و همچنین ترشیجات پرهیز كنند زیرا علائم سرماخوردگی را تشدید می‌كند.

به گفته وی بهترین تغذیه در دوران سرماخوردگی مصرف غذاهای ساده مانند آش، سوپ و فرنی است و توصیه می‌شود افرادی كه دارای تب بالا هستند به مقدار فراوان مایعات بخورند زیرا كم‌آبی بدنشان را جبران كرده و موجب پایین آمدن تب می‌شود.

بنا بر اعلام وبدا دكتر مردانی در پایان خاطرنشان كرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه به خصوص میوه‌هایی كه حاوی ویتامین C هستند مانند پرتقال، لیمو شیرین و گوجه فرنگی نیز در دوران سرماخوردگی توصیه می‌شود زیرا مقابله بدن با ویروس سرماخوردگی را بیشتر كرده و فرد بیمار سریع‌تر بهبود پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha