معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل خرید خدمات گروه پرستاری در بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی را ابلاغ کرد.

دستورالعمل خرید خدمات گروه پرستاری در بیمارستان ها ابلاغ شد

سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل خرید خدمات گروه پرستاری در بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی را ابلاغ کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی صدرالسادات، دستورالعمل خرید خدمات گروه پرستاری را طی نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی و بیمارستان ها ابلاغ کرد.
بر اساس این دستورالعمل تمدید قرارداد با گروه پرستاری تحت پوشش شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی در صورت وجود اعتبار از محل درآمد اختصاصی، با در نظر گرفتن حداقل 14.5 درصد افزایش نسبت به حق الزحمه تعیین شده سال 95، بلامانع است.
همچنین حق الزحمه ماهیانه هر یک از مشاغل گروه پرستاری در سال 96 در صورت اشتغال تمام وقت بر اساس قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت (بدون احتساب اضافه کاری) با رعایت حقوق پایه، فوق العاده جذب هیأت امناء، بن خواربار، حق مسکن، فوق العاده سختی کار، فوق العاده نوبت کاری، برای کارشناسان پرستاری، کارشناسان هوشبری و اتاق عمل حداقل مبلغ 22 میلیون و 908 هزار و 15 ریال، کاردان اتاق عمل و هوشبری حداقل 19 میلیون و 853 هزار و 613 ریال و بهیاری حداقل 18میلیون و 326 هزار و 412 ریال خواهد بود.
در این دستورالعمل همچنین آمده است: به استناد بند 8 مصوبات جلسه مورخ 23 فروردین 1394 شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر توزیع درآمد اختصاصی وزارت بهداشت گروه پرستاری تمام وقت موضوع دستورالعمل خرید خدمات گروه پرستاری، مشابه سایر کارکنان بیمارستانها مشمول پرداخت عملکردی می شوند و در همین راستا نرخ ساعت اضافه کار این افراد نیز بر اساس دستورالعمل پرداخت عملکردی تعیین می شود.
این ابلاغیه می افزاید: دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مجاز هستند در صورت وجود اعتبار به منظور ایجاد جذابیت لازم برای جذب نیروهای شرکتی در قراردادهای مربوطه خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان را نیز لحاظ کنند.
«حداقل و حداکثر نرخ ساعت کار برای انعقاد قرارداد پاره وقت ساعتی با پرستاران موضوع بخشنامه شماره 730،209،د مورخ 17 اردیبهشت 1393 به میزان 14.5 درصد نسبت به ارقام سال 95 افزایش می یابد.»
این دستورالعمل تاکید می کند: بر اساس بخشنامه شماره 3،10 مورخ اول 15 فروردین 96 مقام عالی وزارت، هرگونه بکارگیری نیروی انسانی حتی در قالب شرکتهای پیمانکاری فقط با مجوز معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت امکانپذیر است.
دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی نیز با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و بند 5 این بخشنامه می توانند در صورت نیاز برابر مقررات از موسسه کارآفرینان آوا سلامت خرید خدمت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha