سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 219147

پزشکان آفریقای جنوبی متوجه واکنش بدن دختربچه‌ای شده‌اند که ارگانیزمش با موفقیت با تولیدمثل ویروس ایدز (نقض ایمنی بدن) بدون درمان تکمیلی مقابله می‌کند.

دختربچه آفریقایی ایدز را بدون دارو شکست داد

سلامت نیوز:پزشکان آفریقای جنوبی متوجه واکنش بدن دختربچه‌ای شده‌اند که ارگانیزمش با موفقیت با تولیدمثل ویروس ایدز (نقض ایمنی بدن) بدون درمان تکمیلی مقابله می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجله "لانست" در این باره منتشر کرد: این دختر با بیماری ایدز به دنیا آمد و در سن دو ماهگی مصرف داروها برای مبارزه با این ویروس برای او آغاز شد. پس از آن، او هیچ گونه داروی مخصوصی طی هشت سال استفاده نکرد اما تولیدمثل ویروس در خونش متوقف شده است.

"آوی ویولاری" از دانشگاه "ویتواترسراندا" در کنفرانس بین‌المللی ایدز در پاریس در این باره شرح داد. به گفته وی، مطالعه موارد این چنینی ممکن است به کشف روش مبارزه با این بیماری کمک کند.

وی افزود: به نظر من مصرف داروهای ضد ویروسی در سنین کم ممکن است ایمنی بدن دختر را نسبت به ویروس قوی تر کرده و اکنون ما باید بدانیم که او با بیماران دیگر چه فرقی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ویولاری خاطر نشان کرد که این دختر در برنامه‌ای شرکت کرده که در چارچوب آن دانشمندان فرضیه توقف گسترش ایدز را بررسی می‌کنند. دانشمندان حدس می‌زنند که مصرف داروها در سنین کم به بدن برای توقف ایدز کمک می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha