مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، از افزایش سن امید به زندگی در افراد هموفیلی خبر داد و گفت: سیمای درمان هموفیلی در جهان سرشار از امید است.

افزایش سن امید به زندگی در افراد هموفیلی

سلامت نیوز:مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، از افزایش سن امید به زندگی در افراد هموفیلی خبر داد و گفت: سیمای درمان هموفیلی در جهان سرشار از امید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد قویدل با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی ترمبوز و هموستاز در چهارمین روز از هفته هموفیلی، افزود: این کنگره که هفتمین نشست علمی هموفیلی و سایر اختلالات انعقادی در کشور محسوب می شود شامگاه چهارشنبه ۴ مرداد با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت در سالن امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی آغاز می شود.

وی ادامه داد: امسال برگزاری این کنگره بین المللی نتیجه همکاری دو تشکل علمی و اجتماعی است که در یک همکاری نزدیک با اداره بیماری های خاص  وزارت بهداشت برگزار می شود.

قویدل افزود: تولد انجمن علمی جدیدی در سطح ملی که بنیانگذاران آن پزشکان و اساتید طراز اول حوزه هموفیلی و ترمبوز محسوب می شوند، این فرصت را برای کانون هموفیلی ایران به وجود آورد که در سایه هدایت راهبردی و علمی این انجمن هفتمین نشت علمی خود را در کاری مشترک با اولین برنامه علمی این انجمن یکپارچه نماید و اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت نیز حمایت خود را از این تصمیم اعلام و به جمع برگزار کنندگان پیوست.

وی گفت: به رغم دعوت سخنرانان خارجی و اعلام موافقت ۶ سخنران برای حضور در این کنگره با توجه به محدودیت های اعلام شده توسط ترامپ از شرکت در کنگره عذرخواهی نمودند. رئیس فدراسیون جهان هموفیلی ضمن ابراز تاسف از اینکه نتوانسته در این کنگره شرکت نماید، پیام ویدویی از دفتر فدراسیون در کانادا ارسال نموده اند که در آئین افتتاحیه کنگره که با گرامی داشت پنجاه سالگی کانون هموفیلی ایران برگزار می شود به به سمع و نظر شرکت کنندگان خواهد رسید. «آلین ویل» رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی در قسمتی از پیام خود گفته: ابتدا می خواهم از شما عذرخواهی کنم که امروز در کنار شما نیستم. اما این پیام را از دفتر مرکزی فدراسیون جهانی هموفیلی در مونترال برای شما می فرستم.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ادامه داد: بی تردید پیام رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی، انعکاسی از اعتبار علمی این کنگره نزد مراجع بین المللی است و از طرفی نشانگر این واقعیت است که به رغم محدودیت های غیر منطقی و خارج از قواعد بین المللی که توسط رئیس جمهور آمریکا عملا در سایه تکنولوژی امکان حضور مجازی اساتید بین المللی که این سیاست غیر انسانی به آنها تحمیل می شود، حضور ارزشمند حود را در برنامه های علمی خواهند داشت.

وی افزود: این کنگره یک رویکرد تخصصی به حوزه فیزیوتراپی در هموفیلی خواهد داشت و کارگاه آموزشی فیزیوتراپی با حضور ۶۷ فیزیوتراپیست برگزار می گردد که می تواند نقش مهمی در ارتقاء دانش کاربردی فیزیوتراپیست های فعال در حوزه هموفیلی ایفا نماید.

قویدل گفت: در این کنگره آخرین مباحث علمی در حوزه هموفیلی از ژن درمانی گرفته تا داروهایی با نیم عمر طولانی، تشخیص های آزمایشگاهی، انواع اختلالات انعقادی نادر، روش های درمان نوین، پیشگیری از معلولیت در هموفیلی و...، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیمای درمان هموفیلی در جهان سرشار از امید است، دستاوردهای بزرگ در حوزه درمان تحقق یافته و یا بزودی محقق می شود. در سایه این سیما جهان و از جمله ایران اولین نسل بیماران هموفیلی سالمند را تجربه می کنند. سن امید به زندگی در بیماران هموفیلی کاملا نزیک به سن امید به زندگی در مردم عادی رسیده است. جامعه جهانی هموفیلی و جامعه هموفیلی ایران همسو با آن، چشم به آینده ای روشن دوخته اند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در پایان گفت: در این کنگره ۴۵۳ نفر پزشک، کارشناسان و فیزیوتراپیست های مرتبط با حوزه هموفیلی از ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha