متخصص تغذیه گفت:‌ اساساً نباید مادران، خوراکی‌هایی همچون عسل و ماهی را تا 2 سالگی به کودک خود بدهند زیرا آنزیم گوارشی کودک آمادگی هضم آنها را ندارد.

منع تغذیه کودکان تا ۲ سالگی با عسل و ماهی

سلامت نیوز:متخصص تغذیه گفت:‌ اساساً نباید مادران، خوراکی‌هایی همچون عسل و ماهی را تا 2 سالگی به کودک خود بدهند زیرا آنزیم گوارشی کودک آمادگی هضم آنها را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مرتضی صفوی متخصص تغذیه  گفت:‌ در سال‌های اولیه تغذیه کودکان، مادران نباید از غذاهای سنگین، نفاخ و باددار استفاده کنند زیرا معده کودک تازه شروع به کار کرده، ضعیف است و تحمل ندارد.

وی افزود: توصیه می‌شود از 6 ماهگی که خوراک و تغذیه کودک آغاز می‌شود از غذاهای آرام و زودهضمی همچون سوپ و حریره استفاده شود. تغذیه کودک با شیر و برنج تا یک سالی ادامه یابد و بعد از آن تغذیه با تخم‌مرغ آغاز شود.

صفوی ادامه داد: اساساً نباید مادران خوراکی‌هایی همچون عسل و ماهی را تا 2 سالگی به کودک خود بدهند زیرا آنزیم گوراشی کودک آمادگی هضم آنها را ندارد.

این متخصص تغذیه گفت:‌ تغذیه کودکی که تازه شروع به خوردن غذا کرده باید کاملاً بی‌مزه و بدون شکر و نمک باشد؛ در غیر این صورت کودک در آینده مبتلا به پرفشاری خون و دیابت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که «بعضی از خانواده‌ها در ابتدا که کودک آغاز به خوردن خوراکی‌ و غذاها می‌کند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک و نوشابه استفاده می‌کنند، آیا این می‌تواند برای بچه مضر باشد؟»، گفت: خانواده‌ها باید دقت کنند که خوراندن این تنقلات یا نوشابه می‌تواند بعداً مشکلات جدی در گوارش کودک ایجاد کند.

صفوی گفت: عده‌ای می‌گویند تغذیه کودک تا 2 تا 3 سالگی با غذاهای میکس شده سبب تضعیف معده کودک شده و در آینده قدرت هضم را با مشکل مواجه می‌کند، در حالیکه این موضوع علمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha