چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 219264

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: تابستان امسال 164 روستای زیرپوشش این شرکت به علت کمبود آب و فرسودگی تاسیسات با بحران آب روبرو هستند.

بحران آب در 164 روستای زنجان

سلامت نیوز:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: تابستان امسال 164 روستای زیرپوشش این شرکت به علت کمبود آب و فرسودگی تاسیسات با بحران آب روبرو هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ایرنا،رضا کابلی  شهرستان زنجان با 45 روستا، خرمدره و سلطانیه با چهار روستا را بیشترین و کمترین مناطق دارای بحران آب آشامیدنی در استان زنجان اعلام کرد.


به گفته وی، بیش از 30 روستا نیز در شهرستان های طارم ، خدابنده و ماهنشان با بحران آب مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان زنجان ، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی ، مصرف بیش از حد در بخش کشاورزی ، فعالیت چاههای غیرمجاز در محدوده چاه های آب و فاضلاب روستایی، انشعاب های غیرمجاز و رعایت نکردن الگوی مصرف توسط مشترکان روستایی را از مهمترین علت های کمبود آب آشامیدنی در روستاها بیان کرد.


کابلی به اقدامات شرکت آبفار اشاره کرد و ادامه داد: برخی روستاها چند ساعت جیره بندی آب آشامیدنی دارند، آبرسانی برای تعداد دیگری با تانکر انجام می شود به طوری که سرانه آبرسانی برای هر نفر روزانه 20 تا 30 لیتر است.


وی برخورد با مشترکان پرمصرف، جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و اجاره چاه را از راهکارهای خروج از بحران کم آبی در روستاهای استان زنجان برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یادآور شد: یک میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی سیار و اجاره چاه مورد نیاز است که از محل ماده 10 و 12 اعتبارات بحران محسوب می شود که موافقت این اعتبار انجام شده اما تاکنون هیچ تخصیص صورت نگرفته است.


بر اساس اعلام مسئولان شرکت آب منطقه ای زنجان از مهر سال گذشته تا 25 تیر امسال بارندگی های این استان 27 درصد کاهش یافته است ، میزان بارندگی در این بازه زمانی 264 میلی متر بارندگی شده که طی مدت مشابه سال گذشته این میزان بارش ها 359 میلی متر بود.
به گزارش ایرنا ، آبرسانی سیار از سه روز گذشته در روستاهای استان زنجان آغاز و تا اواخر آبان امسال ادامه دارد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 99 هزار و 958 مشترک دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha