چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

نحوه تفریح و پرکردن اوقات فراغت بستگی مستقیم به سبک زندگی، فرهنگ خانواده و شهر و وضعیت مالی دارد.

تهرانی‌ ها چگونه تفریح می‌ کنند؟

سلامت نیوز: نحوه تفریح و پرکردن اوقات فراغت بستگی مستقیم به سبک زندگی، فرهنگ خانواده و شهر و وضعیت مالی دارد.

به گزارش سلامت نیوز ،مجید ابهری در خبرآنلاین نوشت:در تهران در ۶ ماهه گذشته، پژوهش میدانی توسط گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری بین ۶ هزارو ۲۰۰ زن و مرد سرپرست خانوار در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب روی موضوع تفریح و گذران اوقات فراغت انجام داد.

وضعیت یاد شده در مناطق شمالی تهران بخاطر شرایط مالی مناسب و امکانات و فرهنگ خانواده بیشتر روی مسافرت‌های داخلی و خارجی در تعطیلات بیش از یک هفته مهمانی‌های فامیلی، تورهای مسافرتی داخلی و پیاده روی در پارک‌ها صورت می‌گرفت و ۴۰ درصد رفتن به پارک با هدف گردش را وسیله پرکردن اوقات فراغت اعلام کردند. همچنین استخر و سونای خصوصی در منزل، رفتن به باشگاه‌های ورزشی و کلاس‌های مختلف هنری و تخصصی، سرگرمی با ماهواره، اصلی‌ترین ابزار تفریح در این منطقه بود.

در مناطق جنوب و شرق تهران ۷۰ درصد از افراد مورد تحقیق رفتن به پارک با خانواده یا اقوام و بردن غذا را اصلی‌ترین تفریح خود و سپس سفرهای زیارتی داخلی در تهران به ترتیب حضرت عبدالعظیم امامزاده صالحی و امامزاده داوود را اماکن زیارتی و سیاحتی خود اعلام کردند.
این در حالی است که ۲۵ الی ۳۰ درصد بی پولی بی حوصلگی و نداشتن وسیله شخصی را مهمترین دلایل مسافرت نرفتن بیان و اعلام کردند در صورت رسیدن به این ۳ عامل، سفرهای داخلی را بهترین وسیله سرگرمی داخلی می‌دانند.
۱۵ درصد از افراد مورد پرسش در این سه منطقه رفتن به سینما، ۲۰ درصد رفتن به بهشت زهرا و زیارت اهل قبور، دید و بازدیدهای خانوادگی و فامیلی را وسایل اوقات فراغت اعلام کردند.

در شمال تهران سینما و تئاتر و حضور در کنسرت‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد جوانان را در بر می‌گیرد که ترجیحا با خانواده خود در اینگونه اماکن حضور یابند.
به طور کلی ۸۰ درصد از افراد مورد پرسش در سه منطقه شرق و غرب و جنوب، بی برنامگی، نداشتن طرح‌های قبلی، دور بودن از اقوام و فامیل را دلایل بی حوصلگی و دلتنگی و رفتن به پارک‌ها را به علت ارزانی و سرگرم شدن فرزندان بهترین وسیله تفریح بیان کردند و افزایش پارک ها، بوستان‌ها و مراکزی مثل پارک آب و آتش، باغ کتاب، موزه دفاع مقدس و باغ پرندگان را از اقدامات بسیار ارزنده و خوب اعلام کردند و مقصد خود را در روزهای تعطیل همراه با خانواده از نقاط مذبور اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha