دو نفر از کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی در تهران، خواستار بازشماری آراء هستند.

اصرار بر بازشماری آراء در انتخابات نظام پزشکی تهران

سلامت نیوز: دو نفر از کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی در تهران، خواستار بازشماری آراء هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاصله اندک تعداد آرای نفرات دهم تا دوازدهم در انتخابات نظام پزشکی تهران، باعث شده تا نفرات یازدهم و دوازدهم نسبت به روند شمارش آراء معترض شوند.

بر اساس قانون، در تهران ۱۰ نفر از گروه پزشکان در هیات مدیره نظام پزشکی قرار می گیرند که بر همین اساس، بیشترین افرادی که رای کسب کرده باشند، منتخبین نظام پزشکی محسوب می شوند.

۱۰ نفر اول تهران

ایرج فاضل با ۲۲۱۸ رای

محمدرضا ظفرقندی با ۱۲۱۷ رای

علی اصغر پیوندی با ۱۱۵۲ رای

علی فتاحی بافقی با ۱۱۱۴ رای

مصطفی معین با ۱۰۷۵ رای

رحمت الله حافظی با ۱۰۲۲ رای

علیرضا سلیمی با ۱۰۱۹ رای

شاهرخ خوش سیرت با ۸۴۹ رای

علی دباغ با ۸۱۱ رای

سیدتقی نوربخش با ۷۹۶ رای

در همین حال، کوروش شمیمی نوری با ۷۸۸ رای و محمدحسین بدخش با ۷۶۹ رای، در رده های یازدهم و دوازدهم بیشترین آراء انتخابات نظام پزشکی در تهران قرار دارند و هر دو کاندیدا، خواستار بازشماری آراء شده اند.

کوروش شمیمی نوری در اعتراض به شمارش آراء، گفت: با توجه به اینکه نام خانوادگی من دو بخشی است، بسیاری از همکاران ممکن است به صورت «شمیمی» یا «نوری» رای داده باشند و از طرفی هیچ کاندیدای دیگری هم با نام نوری وجود ندارد. این امکان بسیار زیاد است که تعدادی از آرای من به این دلیل لحاظ نشده باشد.

وی، خستگی و فشار کاری هیأت اجرایی را یکی دیگر از دلایل بروز اشتباه در خواندن آراء دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از همکاران در این انتخابات شرکت کردند، کار شمارش آراء بسیار وقت گیر و خسته کننده بوده و با تعویض تیم های اجرایی، امکان بروز اشتباه بسیار بالا رفته است.

شمیمی نوری گفت: از همان لحظه اول اعلام اسامی منتخبین، مراتب اعتراض رسمی خود را به هیأت نظارت تحویل داده ام ولی تا کنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

وی خواستار بازشماری آراء خود با نفر دهم شد و ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات، بر اعتماد به هیأت نظارت تأکید کرد.

محمدحسین بدخش دیگر کاندیدای معترض هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در تهران است که از لحظه اعلام آراء تا کنون دو بار درخواست کتبی و رسمی خود را مبنی بر باز شماری آراء نفرات آخر لیست منتخبین تهران به هیأت نظارت ارسال کرده است.

وی گفت: به رغم همه پیگیری ها تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

بدخش معتقد است که بیش از ۳۶ ساعت تلاش در روند شمارش آراء، حتما موجب خستگی هیأت اجرایی می شود.

بدخش تصریح کرد: بروز اشتباه را قطعی نمی دانیم اما احتمال آن کم نیست و درخواست بازشماری خود را دو بار به هیأت نظارت تحویل داده ام.

وی گفت: در محدوده نفرات نهم تا دوازدهم اختلاف بسیار نزدیک است و با نفر سیزدهم قابل مقایسه نیست. بازشماری می تواند دقت بیشتری به نتایج نهایی بدهد و از ابهامات جلوگیری کند.

در همین حال، محمدحسین قربانی رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، با تاکید بر اینکه اعتراض کاندیداها با دقت بررسی می شود، گفت: از منظر قانون تا ۱۱ مرداد نتیجه نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.

وی افزود: برخی اعتراض ها برای بازبینی و شمارش مجدد آرا بود که البته این حق قانونی کاندیدا است که بر اساس آن قانون نیز با شفافیت آن را اعلام کرده است، لذا اگر اگر هیات های نظارت مرکزی و شهرستان ها به این موضوع برسند که تخلفی شده و حقی تضییع شده، بازبینی آغاز خواهد شد و کاندیدا این حق را دارد که یک نماینده از کاندیداها در هنگام بازشماری در پای صندوق ها داشته باشد.

از سوی دیگر، محمد آقاجانی رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی معتقد است که از نظر وزارت بهداشت، کار انتخابات تمام شده است.

حالا باید منتظر ماند تا این جمله در کلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز منعقد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha