عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کارخانجات سوسیس و کالباس باید در جهت رفع نگرانی مردم از بابت سلامت مواد اولیه این فرآورده ها گام بردارند.

مردم نباید نگران سلامت سوسیس و کالباس باشند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کارخانجات سوسیس و کالباس باید در جهت رفع نگرانی مردم از بابت سلامت مواد اولیه این فرآورده ها گام بردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، منوچهر جمالی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر استفاده از گوشت سگ و گربه در تولید فرآورده های گوشتی، اظهارداشت: معاونت غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی نظارت دقیقی را برای روند تهیه و تولید سویس و کالباس داشته و فعالیت کارخانجات از سوی آنها رصد و ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه فرآیند و تولید سوسیس و کالباس مشکلی نداشته و تحت نظارت شدید است، تصریح کرد: استفاده از فرآورده های گوشتی برای سلامتی مضر بوده و نمی توان افراد را به استفاده توصیه کرد اما مردم نباید نگرانی از بابت کیفیت محتوا و مواد اولیه سوسیس و کالباس داشته باشند زیرا نظارت مناسبی از سوی متولیان بر عملکرد کارخانجات تولیدکننده صورت می گیرد.

جمالی با تاکید بر اینکه معاونت غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی متولی نظارت بر کیفیت فرآورده های گوشتی مانند سویس و کالباس است، ادامه داد: ممکن است مانند سایر صنف ها در روند تولید سوسیس و کالباس نیز تخلفی رخ دهد که به طور قطع باید با متخلفان به صورت جدی و قاطع برخورد شود زیرا سلامت مردم در معرض تهدید قرار می گیرد.

وی افزود: هیچ نگرانی از بابت استفاده از مواد غذایی که دارای آرم استاندارد بوده و سلامت آنها از سوی سازمان غذا و دارو تایید شده باشد وجود ندارد.

جمالی با رد شائبه استفاده از گوشت دام های بیمار در تولید و سوسیس و کالباس، افزود: نظارت بر کشتار دام ها بر عهده سازمان دامپزشکی است؛ گوشت های تولید شده پس از کشتار تحت نظارت اداره کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت بوده و سپس از سوی سازمان استاندارد تایید می شود؛ بنابراین هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه برای رفع نگرانی مردم نظارت ها بر عملکرد کارخانجات سوسیس و کالباس باید تشدید شود، گفت: کارخانجات سوسیس و کالباس باید در جهت تولید سوسیس و کالباس به گونه ای گام بردارند که نگرانی مردم از بابت سلامت مواد اولیه این فرآورده ها مرتفع شود؛ انتظار می رود با تشدید نظارت بر عملکرد این مراکز خیال مردم از بابت کیفیت فرآورده های گوشتی راحت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha