اسکن مغز خانمهای باردار نشان میدهد که در فرم آن ۱۱ تغییر ایجاد شده است.

تفاوت مغز زنان باردار با زنانی که هرگز مادر نمی‌شوند‌

سلامت نیوز: اسکن مغز خانمهای باردار نشان میدهد که در فرم آن ۱۱ تغییر ایجاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز، درنگ نوشت: طبق آخرین تحقیقات حاملگی نه‌ تنها روی بدن خانمها بلکه روی قسمت‌هایی از مغزشان هم تاثیر میگذارد.

وقتی محققان اسکنهای مغزی بانوان قبل و بعد از حاملگی را چک کردند، در ۱۱ قسمت تغییراتی احساس کردند. همچنین متوجه شدند این تغییرات در راستای آماده کردن بانوان برای مادر شدن است. برای مثال تغییرات یک بخش به مادر کمک میکند که بهتر درک کند نوزادش چه زمانی چه چیزی میخواهد.

اخیرا آزمایشی روی ۲۵ خانم اسپانیایی انجام شده و مغز آنها قبل و بعد از حاملگی اسکن شده است. همچنین آزمایشی روی ۲۰ خانم انجام شده که هرگز باردار نشده‌اند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده که مغز خانمها بعد از بارداری با مغز دو گروه دیگر متفاوت بوده است. یعنی یک برنامه کامپیوتری با اسکن مغز به راحتی میتواند نشان دهد که این اسکن مربوط به خانمی است که تا به حال حامله شده یا نه.

اولین تغییرات روی مغز از ۱۰ هفته بعد از زایمان نمایان می‌شود. همچنین تحقیقاتی دیگر نشان داده که در آقایان قبل و بعد از به دنیا آمدن فرزندشان تغییری در مغزشان ایجاد نمیشود.

برای بانوان اما اولین تغییر کاهش سلولهای خاکستری مغز است، اما هنوز مشخص نیست دلیل این اتفاق چیست.

تحقیقات کاملتر نشان داده برخی از تغییرات مستقیما در جهت آماده کردن خانمها برای مادر شدن است. مهمترین آن هم باعث ایجاد ارتباط شدید عاطفی با نوزادش می‌شود. وقتی خانمها به عکسهای فرزندانشان نگاه می‌کنند قسمتهایی از مغز بیشترین واکنش را نشان میدهند و این نشان میدهد این قسمتها به واسطه بارداری و زایمان فرزند تغییر کردهاند.

طبق نتیجه تحقیقات مغز مدام در حال تغییر شکل است و درباره خانمهای باردار هورمونهای جنسی رهبران اصلی ارکستر تغییر فرم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha