یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

گرمای هوا در روزهای تابستان در داخل خودروهای پارک شده در آفتاب بسیار می تواند کشنده باشد و در دقایقی اندک به دمایی بسیار بیشتر از دمای بیرون خودرو برسد.

دو نسخه آمریکایی از مرگ بنیتا

سلامت نیوز: گرمای هوا در روزهای تابستان در داخل خودروهای پارک شده در آفتاب بسیار می تواند کشنده باشد و در دقایقی اندک به دمایی بسیار بیشتر از دمای بیرون خودرو برسد.

به گزارش سلامت نیوز،عصر ایران نوشت: با رسیدن فصل گرما، اتفاقات ناگواری چون مرگ نوزادان داخل خودروهای پارک شده در گرمای هوا در گوشه کنار جهان بیشتر می‌شود.

در حالی که افکار عمومی در کشور ما این روزها بسیار از حادثه مرگ دلخراش "بنیتای" ۸ ماهه متاثر شده است،  خبرهایی مشابه از دیگر نقاط دنیا نیز مخابره می‌شود که حاکی از روی دادن اتفاقات مشابه در اثر غفلت یا فراموشکاری والدین بی مسئولیت و قربانی شدن نوزادان در اثر گرمازدگی در خودروهاست.

البته لازم به یادآروی است که تراژدی بنیتا نه در اثر فراموشکاری و قصور والدین بلکه در اثر سنگدلی سارقان خودرویی بود که خودرو را ربوده و آن را در منطقه‌ای دور گذاشته و فرار کرده بودند، روی داد ولی حوادث روی داده در دیگر نقاط جهان غالبا نه در اثر سرقت خودرو بلکه در اثر غفلت و فراموشکاری والدین روی می‌دهد.

در یکی از آخرین نمونه‌ها دو مورد مشابه از مرگ نوزادان زیر یک سال در اثر گرمازدگی در داخل خودروها در شهر فینیکس در ایالت آریزونا آمریکا روی داده است.

دیروز پلیس شهر "فینیکس" آمریکا  از مرگ یک نوزاد ۱۱ ماهه داخل خودرو پدرش در اثر ۲ ساعت  پارک شدن خودرو در زیر آفتاب و گرمای سوزان خبر داد.

یک روز قبل از این حادثه نیز یک پسر هفت ماهه در همین شهر آمریکا در اثر غفلت پدر بزرگ و مادربزرگ خود پس از چهار ساعت ماندن در خودروی پارک شده در اثر گرمای هوا در خودرو جان باخت.

مرگ دو نوزاد کمتر از یک ساله در شهر فینیکس آریزونا در طی کمتر از یک روز در حالی است که در سراسر تابستان سال گذشته تنها یک مورد مرگ نوزاد در خودروی پارک شده والدین‌شان روی داده بود.

رییس پلیس شهر فینیکس آمریکا که آب و هوایی گرم دارد دیروز پس از روی دادن دومین حادثه مشابه در ۲۴ ساعت با هشدار به شهروندان فینیکس گفت والدین باید بسیار در این زمینه حواس جمع باشند و پیش از ترک خودرو اطمینان یابند که نوزاد خود را داخل آن جا نگذاشته‌اند.

او گفت والدینی که بنا به هر دلیلی فرزند خود را در خودرو حتی برای چند دقیقه توقف تنها می‌گذارند باید توجه داشته باشند که ممکن است اتفاقی غیر مترقبه و پیش بینی نشده برای آنها روی دهد و تا رسیدن نیروهای امدادی به خودرو، کار از کار گذشته باشد.

گرمای هوا در روزهای تابستان می‌تواند بسیار کُشنده باشد. داخل خودروها در شرایطی که بسته باشند به سرعت به دمایی بسیار بیشتر از بیرون خودرو می‌رسند و در مواردی در عرض ۱۵ دقیقه به دمایی ۵۰ درصد بیشتر از بیرون خودرو می‌رسند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha