معاون وزیر بهداشت گفت: پرونده‌ الکترونیک سلامت ابزاری خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد.

پرونده الکترونیک سلامت، ابزاری مناسب برای مدیریت بهتر نظام سلامت

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت گفت: پرونده‌ الکترونیک سلامت ابزاری خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تبریز، اظهار کرد: شهامت و جسارت نوآوری و کار گروهی از ویژگی‌هایی است که مجموعه‌ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از سایرین متمایز می کند. 

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشرو بود و پیشینه‌ تجربی و کارشناسان خوب از ویژگی‌های دیگر این مجموعه است. 

وی افزود: فعال شدن خدمات شهری و کامل بودن دسترسی یکی از دغدغه‌های اصلی پیشکسوتان بهداشت است و همچنین برنامه داشتن برای بیماری‌های غیرواگیر که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر به شمار می‌آیند نیز از برنامه‌هایی هستند که محقق شده‌اند.

وی عنوان کرد: پرونده‌ الکترونیکی سلامت ابزار خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد و مشکلات مجموعه‌ بهداشت کاملا قابل درک بوده و به زودی خبرهای مسرت بخشی در راستای حل مشکلات این مجموعه خواهیم داشت.

سیاری بیان کرد: روسای شبکه‌های بهداشت باید از عملکرد خود تحلیل داشته باشند و وضع موجود را مدیریت کرده و در راستای بهبود عملکرد گام بردارند.

وی گفت: سیستمی شدن این مجموعه سبب می‌شود تا نتیجه‌ بهتری از عملکرد شبکه های بهداشت در سراسر کشور داشته باشیم و روسا باید در اسرع وقت برای جمعیت‌های تحت پوشش خود تشکیل پرونده داده و وضعیت بیماری‌ها را در منطقه‌ خود مشخص کنند.

وی تاکید کرد: پوشش خدمتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به دانشگاه‌های شهید بهشتی، قم، ایران، تهران و اصفهان بهتر است. ولی این عملکرد متوسط استان را نشان می‌دهد که باید تلاش بیشتری کرد.

سیاری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، طلاق و اعتیاد، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه به این سیستم اضافه شده است و نظارت و آموزش مدیران نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مرکز مدیریت سلامت تبریز و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha