چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 219966

دکتر «جلال مجیبیان» از پزشکان برجسته و تاثیرگذار یزدی که اخیراً به منظور انجام عمل جراحی قلب در آلمان به سر می‌برد، بامداد امروز چهارشنبه یازدهم مرداد 1396 دعوت حق را لبیک گفت.

پزشک حاذق و پیشکسوت یزدی دار فانی را وداع گفت

سلامت نیوز:دکتر «جلال مجیبیان» از پزشکان برجسته و تاثیرگذار یزدی که اخیراً به منظور انجام عمل جراحی قلب در آلمان به سر می‌برد، بامداد امروز چهارشنبه یازدهم مرداد 1396 دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر «جلال مجیبیان» در سال ۱۳۰۴ در محله تل شهر یزد متولد شد، به مکتب بی‌بی سکینه ملا، قرآن آموخت و در دبستان بدر تصدیق گرفت و دوره دبیرستان را در دبیرستان مارکار و کیخسروی گذراند و توانست در سال ۱۳۳۴ از دانشگاه تهران در رشته زنان و زایمان فارغ التحصیل شود.

وی بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی IVF و سونوگرافی در آمریکا و آلمان به یزد بازگشت و با همت خود توانست اولین بیمارستان خصوصی استان را که با نام خود ایشان شهرت یافته است، بسازد و با ارائه خدمت صادقانه به اقشار مختلف مردم یکی از خوشنامان دیار دارالعباده شود.

به گفته‌ی مرحوم مجیبیان، « از همان اوایل که به استان بازگشتم همکاری خود را با شیر و خورشید یزد(بیمارستان بهمن) آغاز کردم به طوری که هیچگونه امکاناتی از قبیل سرم و نخ بخیه در آن مرکز وجود نداشت و حتی شیر خشک برای استفاده نوزادان به صورت بشکه‌های ۲۰۰ کیلویی از خارج از کشور خریداری می‌شد.»

وی از خاطراتش نیز به سیل بزرگی که در سال ۱۳۳۴ در روستاهای شهرستان تفت آمده بود یاد می‌کرد و می‌گفت: « من به همراه مدیرعامل وقت هلال احمر (آقای ولی رشتی) برای کمک رسانی به مردم عازم مناطق سیل زده شدیم و توانستیم در آنجا خدمات لازم را انجام دهیم. »

این پزشک حاذق در دوران حیاتش به جوانان چنین نصیحت کرد: «نصیحت به جوان‌ها که از زندگی خود لذت ببرید و کاری نکنید که در هنگام پیری چیزی برای گفتن نداشته باشید.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha