در مرحله دوم این طرح قرار است تعداد كاردان‌ها به 12 هزار نفر افزایش یابد تا با حضور در مدارس كشور خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را برای دانش آموزان ارائه دهند.

سلامت نیوز:رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای طرح تربیت 6 هزار كاردان بهداشت دهان و دندان برای ارائه خدمات بهداشتی در مراكز بهداشتی درمانی كشور خبر داد.

به گزارش  (ایسنا)، محمد حسین خوشنویسان در حاشیه مراسم افتتاح نخستین واحد سیار دندان پزشكی مدارس كشور در كاشان در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت تقدم امر پیشگیری بر درمان و ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان مراكز بهداشتی درمانی كشور به جمعیت 12 ساله‌ها به عنوان گروه مبنای سلامت هر جامعه اجرا می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح قرار است تعداد كاردان‌ها به 12 هزار نفر افزایش یابد تا با حضور در مدارس كشور خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را برای دانش آموزان ارائه دهند.

خوشنویسان افزود: این كاردان‌ها می‌توانند كارهای معاینه و غربالگری گروه‌های هدف، استفاده از فیشور سیلانت برای كودكان و وارنیش فلوراید برای گروه سنی 3 تا 6 سال، آموزش بهداشت دهان و دندان بر روی گروه‌های هدف (زنان باردار، افراد سالمند، بیماران دیابتی و خاص) و تشخیص مراجعه افرادی كه باید به دندان پزشك مراجعه كنند را انجام دهند.

وی گفت: بیش از یكصد سال است كه روش‌های علمی پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به اثبات رسیده و در دین مبین اسلام نیز بسیار بر آنها تاكید شده است، اما این روش‌ها توسط مردم به كار نمی رود.

وی افزود: مسواك زدن یكی از سفارشات واضح دین اسلام است و اگر این سفارش به درستی توسط مردم انجام شود از بروز بسیاری از بیماری‌های دندانی پیشگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha