دبیرکل خانه پرستار در پایان با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری وقتی به دفعات شاهد نقض مکرر وبدی عهدی وزارت بهداشت بوده، دلیلی ندارد که پای بند به تعهدات یک طرفه باشد، گفت: جامعه پرستاری خواستار ابطال توافقنامه اصفهان و حذف کدهای جدید در دفترچه کنکور و توقف پذیرش توسط مجتمع های عالی سلامت است و معتقدیم به روال سابق و گذشته، نیروی پرستاری از طریق دانشکده آموزش داده شود.

جامعه پرستاری خواستار ابطال توافقنامه اصفهان و حذف کدهای جدید در دفترچه کنکور هستند

سلامت نیوز:دبیرکل خانه پرستار با اشاره به بد عهدی وزارت بهداشت نسبت به آموزش پرستار از طریق دانشکده ها، گفت: جامعه پرستاری خواستار ابطال توافقنامه اصفهان است.

حمد شریفی مقدم در  گفتگو با مهر، نسبت به تبعات طرح تربیت پرستار بیمارستانی که وزارت بهداشت خواستار اجرای آن است، هشدار داد و افزود: جامعه پرستاری خواستار حذف کدهای جداگانه جذب پرستار از طریق کنکور سراسری و همچنین ابطال توافقنامه اصفهان است.


وی در توضیح خواسته جامعه پرستاری برای ابطال توافقنامه اصفهان، گفت: جامعه پرستاری معتقد است که تنها راهکار آموزش پرستار، از طریق دانشکده است و هر اقدامی غیر از این، می تواند جامعه پرستاری را ملتهب کند.


شریفی مقدم با اشاره به توافق نامه اصفهان که بر اساس آن تربیت پرستار می بایست از طریق دانشکده ها صورت بگیرد، ادامه داد: متاسفانه ابلاغیه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ وزیر بهداشت، نقض  اشکار این تفاهمنامه بوده است.


دبیرکل خانه پرستار همچنین به جلسه ۱۸ تیر با حضور  معاونین پرستاری، آموزشی و حقوقی وزارت بهداشت، گفت: در این جلسه توافق شد هرچه بعد از توافقنامه اصفهان ابلاغ شده است، ملغی شود. اما در روز بعد سخنگوی وزارت بهداشت، بر تربیت پرستار بیمارستانی تاکید کرد.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که بعد از این جریانات کار به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رسید، افزود: در آن جلسه معاون پارلمانی وزارت بهداشت بر تفاهمنامه اصفهان تاکید کرد و گفت که ابلاغیه وزیر منتفی است.


وی ادامه داد: البته این پایان ماجرا نبود، زیرا ۷ مرداد ۹۶ معاون آموزشی وزارت بهداشت، نامه ای به رئیس سازمان سنجش می زند و با استناد به ابلاغیه ۲۳ اردیبهشت وزیر، خواستار ایجاد کدهای جداگانه برای تربیت نیروی پرستاری در کنکور می شود.
شریفی مقدم با انتقاد از اینکه وزارت بهداشت در جذب فارغ التحصیلان پرستاری موفق عمل نکرده است، گفت: وهم اکنون در بسیاری از استانهایی که پذیرش با کد جداگانه اعلام شده پرستار بیکار داریم.


وی در ارتباط با آموزش بیمارستانی نزدیک به ۴۵۰ نیروی پرستاری در قالب طرح تربیت پرستار بیمارستانی، افزود: می توانیم این افراد را در بین ۱۹۰ دانشکده پرستاری توزیع کنیم و این مسئله ای نیست که بخواهیم بهانه و دستاویز قرار دهیم.


دبیرکل خانه پرستار در پایان با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری وقتی به دفعات شاهد  نقض مکرر وبدی عهدی وزارت بهداشت بوده، دلیلی ندارد که پای بند به تعهدات یک طرفه باشد، گفت: جامعه پرستاری خواستار ابطال توافقنامه اصفهان و حذف کدهای جدید در دفترچه کنکور و توقف پذیرش توسط مجتمع های عالی سلامت است و معتقدیم به روال سابق و گذشته، نیروی پرستاری از طریق دانشکده آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha