تا به حال برایتان پیش آمده مدتی غرق در فکر باشید و بعد از به خود آمدن متوجه شوید که برای زمانی نسبتاً طولانی با خودتان صحبت می کردید؟ آیا برای این حرف زدن با خود احساس ناخوشایندی به شما دست داده است؟ آیا به خاظر همین موضوع دیگران شما را دیوانه خطاب کرده اند؟

آیا افرادی که با خودشان صحبت می کنند دیوانه هستند؟

سلامت نیوز: تا به حال برایتان پیش آمده مدتی غرق در فکر باشید و بعد از به خود آمدن متوجه شوید که برای زمانی نسبتاً طولانی با خودتان صحبت می کردید؟ آیا برای این حرف زدن با خود احساس ناخوشایندی به شما دست داده است؟ آیا به خاظر همین موضوع دیگران شما را دیوانه خطاب کرده اند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اگر جز آن دسته افرادی هستید که تلاش می کنید  عادت حرف زدن با خود را از ترس برداشت های دیگران پنهان کنید کاملاً در اشتباه هستید؛ چراکه این عادت می تواند به سلامت روان شما کمک قابل توجهی بکند. ممکن است قدری عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که صحبت کردن با خود می تواند قدری از فشارهای روزانه را کاهش دهد.

برای سنجش تأثیر این موضوع در زندگی، دانشمندان دانشگاه میشیگان مطالعاتی بر دو گروه از دانشجویان انجام دادند. از گروه اول خواسته شد تا تصاویر خنثی و آزار دهنده ای که در ذهنشان دارند مرور و سپس در مورد احساسی که نسبت به خودشان در جایگاه اول شخص دارند صحبت کنند. برای گروه دوم شرایط به نحوی چیده شد که ناخودآگاه در مواجه با احساسات و تجربیات ناخوشایند قرار بگیرند.

نتایج به دست آمده، نشان داد: دانشجویانی که در هر کدام از این موقعیت ها با خودشان صحبت می کردند بهتر از دیگران احساسات خود را کنترل کرده اند. در واقع، حرف زدن با خود منجر به کاهش بار روانی یک واقعه می شود و آن را تحمل پذیر می کند. به عبارت دیگر، زمانی که شما مانند یک ناظر واقعه ای ناخوشایند را مشاهده می کنید و تلاش می کنید در مورد آن با خودتان صحبت کنید، توانایی خود کنترلی خود را افزایش داده اید.

در واقع، بهتر آن است به جای تکرار دائم واژه« من»، اسم خودتان را بگویید و یک مکالمه واقعی با خودتان را شروع کنید. این موضع به شکلی باور نکردنی قدرت کنترل احساسات شما را افزایش می دهد. بنابراین، اگر عادت دارید در موقعیت های مخالف با خودتان صحبت کنید خوشحال باشید؛ چراکه شما بهتر از دیگران می توانید موقعیتی را کنترل کنید.

منبع فاکس نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha