یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 220275

معیارهای زیبایی بر اساس فرمول ریاضی ثابت است اما به آن معنا نیست که اگر هر فردی تمام ویژگی های معادلاتی را داشته باشد کاملا زیبا و جذاب خواهد بود.

پایین آمدن سن جراحی های زیبایی در کشور

سلامت نیوز: زیبایی و مشخصه های ظاهری هر انسان  منحصر به خودش است؛ انسان ها  در جزئیات متفاوت هستند ، اما تب زیبایی به ویژه در میان ستاره ها باعث شده است که آنها به سمت هرچه زیباتر شدن گرایش پیدا کنند تا آن جا که بیشتر شبیه یکدیگر شوند.

به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: معیارهای زیبایی بر اساس فرمول ریاضی ثابت است اما به آن معنا نیست که اگر هر فردی تمام ویژگی های معادلاتی را داشته باشد کاملا زیبا و جذاب خواهد بود.
با توجه به آمارهای رسمی بیش از 40 هزار عمل جراحی پلاستیک در ایران انجام می شود و حدود 60 درصد آن ها مربوط به  عمل بینی است.


ستاره های پیشتاز ایرانی
متاسفانه تغییر استاندارد زیبایی میان ستاره ها و گرایش آن ها به عنوان الگوی جامعه به سمت عمل های زیبایی باعث شده است کشورمان در زمینه آمار جراحی زیبایی جزو پنج کشور اول دنیا و در زمینه جراحی بینی همچنان در میان سایر کشورها  پیشتاز باشد.
شراره رخام، بهنوش بختیاری، نگار فروزنده، شیلا خداداد، سپند امیرسلیمانی، حسام نواب صفوی ، پرستو صالحی، نیوشا ضیغمی، تینا آخوندتبار، برزو ارجمند، صبا کمالی، سحر جعفری جوزانی و .... از جمله بازیگرانی هستند که برای زیبایی بیشتر دست به عمل جراحی و تزریق بوتاکس زده اند؛ هرچند برخی از آن ها اعتراف کرده اند که پشیمان شده اند و از ایفای بیشتر نقش ها بازمانده اند.


هالیوودی ها و عروسک شدن
هنرمندان از قشرهایی هستند که در جامعه توجه بیشتری به چهره آن ها می شود به همین دلیل استفاده از روش هایی که باعث جوان ماندن پوست آن ها شود، در میانشان بسیار رایج است.
ستاره های هالیوود هم از جراحی ها عقب نمانده  اند و می توان گفت برخی از آن ها مانند هلن میرن، ناتالی پورتمن، جورج کلونی، میکی رورک، مایکل داگلاس، کامرون دیاز، تام کروز، نیکول کیدمن، مگان فاکس، اسکارلت جوهانسون، هیلاری داف و.... به این کار اعتیاد پیدا کرده اند.


به عمل زیبایی «نه »بگوییم!
در کشور ما به دلیل عوارض جراحی های زیبایی،  کمپین هایی علیه زیبایی های مصنوعی به وجود آمد که طی آن بازیگران تصاویر بدون آرایش خود را در صفحات شخصی شان به نمایش می گذاشتند. البته چندی پیش نیز نیکی کریمی گفته بود :« ماه گذشته زیاد سینما رفتم و فیلم دیدم و چیزی که خیلی توجهم را جلب کرد، متاسفانه بازار داغ لب‌ها و چانه‌ها و گونه‌های تزریق شده و کاشته شده و خلاصه انواع و اقسام عمل‌ها و تزریق‌ها برای رسیدن به زیبایی و کمال مطلوب بود. بعد از دیدن فیلم «گذشته» و دیدن سیمای ساده «برنیس بژو» با خودم فکر کردم، واقعا چه بر سر این جامعه آمده است؟»
پرستو صالحی نیز از زاویه ای دیگر و در جایگاه بازیگری که جراحی  زیبایی کرده و به نوعی قربانی چنین عمل هایی شده، در مقام منتقد ظاهر شد و در تلویزیون درباره عوارضی که تزریق ژل برایش  به همراه داشته است، سخن گفت.
سحر زکریا درباره عمل زیبایی بازیگرانی که تازه وارد عرصه سینما و تلویزیون شده اند،  لب به اعتراض گشود و شبنم قلی خانی نیز در مصاحبه ای به صراحت گفته است: من مخالف صد در صد عمل‌های زیبایی هستم و این موضوع از چهره خودم نیز کاملا مشخص است.
البته در این میان بازیگرانی هستند که در گذشته جراحی یا تزریق بوتاکس داشته اند و هم اکنون ضمن ابراز پشیمانی، برای آگاه سازی مردم تلاش می کنند.


بیسکویت قالبی نباشید
این اعتراض ها درهالیوود با شدت بیشتری در جریان است تا آن جا که بازیگران سرشناسی چون مریل استریپ،کیت وینسلت، کورتنی کاکس، کامرون دیاز، دنی مینوگ، آماندا هولدن، جیمی لی کرتیس، کایلی مینوگ، جولیا رابرتز، اما تامسون، راشل وایزدست و .... دست به اعتراض زده و کمپین هایی علیه جراحی های زیبایی و بوتاکس تشکیل داده اند.
همچنین کمپین " ممنوعیت تبلیغات عمومی جراحی زیبایی" با تاکید بر سلامت استخوان و جلوگیری از آسیب و پوکی استخوان نیز تشکیل شده است.
مریل استریپ که سال ها پیش اعتقاد داشت برای بازیگرشدن خیلی زشت است ، حالا یکی از بزرگ ترین بازیگران محسوب می شود و کمتر دوره ای است که بازی او تحسین نشود و یکی از نامزدهای اسکار نباشد. وی جوانان را این طور نصیحت می کند: «دختران و پسران جوان! بدانید آن چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند یا شما را عجیب جلوه می دهد، نقطه قوت شماست. در این زمانه که همه سعی می کنند مثل بیسکویت های قالبی یک شکل به نظر برسند، کسی انتخاب می شود که متفاوت باشد.»


جراحی می کنند تا دیده شوند
برای آشنایی بیشتر با جراحی های زیبایی و عوارض آن با دکتر آرش بیرقی طوسی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت وگو  کردیم.
وی می گوید: جراحی های زیبایی در همه کشور ها به گونه ای انجام می شود که بسیار نامحسوس و ظریف باشد اما متاسفانه در کشور ما بیشتر به مد تبدیل شده است و در حقیقت جراحی می کنند تا دیده شوند.
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با بیان این که تزریق ژل، چربی و ... جراحی به حساب نمی آید اما بسیار رواج پیدا کرده است، اضافه می کند: در تزریق ها، باید دقت شود وگرنه  به عفونت، واکنش وحساسیت  منجرمی شود که تا سال ها فرد را درگیر می کند.
او با اشاره به عوارض جراحی بینی که شایع تر است، می گوید: مشکلات تنفسی مهم ترین عامل جراحی بینی به حساب می آید. البته این در حالتی است که جراح بدون توجه به استحکام غضروف و میزان کوچکی بینی دست به جراحی بزند. کشیدن ابرو، پوست صورت و عمل های این چنینی نیز، به مهارت جراح و محل صحیح بریدن نیاز دارد تا بتوان عمل موفقی داشت وگرنه بعد از مدتی محل بخیه ها کشیده می شود و حالت افتادگی پیدا می کند.


پایین آمدن سن جراحی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به گرایش بیشتر آقایان به جراحی های زیبایی نسبت به گذشته می گوید: سن عمل های زیبایی پایین آمده است و افراد بین سنین 18 تا30 سال بدون توجه به عوارض آن عمل می کنند .هرچند تقاضا در دو سه سال گذشته کمتر شده است اما در این میان افراد سودجویی هم هستند که سعی می کنند از تب و تاب گرایش مردم به زیبایی سوءاستفاده کنند و با روش های جعلی مثل استفاده از نخ و تزریق که نتیجه قطعی ندارد، از آب گل آلود ماهی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha